3e Dag Blue Ridge Parkway ( Chimney Rock )

Verenigde Staten, Hendersonville

Vandaag rijden we verder onze route tot we afslaan naar Chimney Rock.
We rijden de bergen uit en komen in het dal uit bij Lake Lure.
Het is hier zo mooi dat we eerst eens op ons gemak rondkijken voor we verder gaan.
Net na de middag zijn we dan bij Chimney Rock en het is behoorlijk warm, 26 graden!
We rijden naar de ingang ( het is een State Park ) en hier horen we dat de lift niet werkt.
Geen idee wat ons te wachten staat maar we gaan toch maar door.
We parkeren onder aan de rots en kijken omhoog naar de top.
Om daar te komen moeten we 499 treden omhoog volgens de mensen van het park.
En nu we er toch zijn doen we dat maar.
Gedeelde smart is halve smart zeggen ze wel eens en dat blijkt maar weer.
We doen het langzaamaan, water bij ons en onderweg naar boven hebben we leuke gesprekken met iedereen om ons heen, we hebben tenslotte allemaal hetzelfde doel.
Achteraf viel het nog best mee en het is het waard, we krijgen een prachtig uitzicht te zien.
We blijven er best lang maar dan begint de zon toch wel erg te branden en gaan we terug naar beneden wat wel een stuk sneller gaat.
Vannacht slapen we in Hendersonville wat nog een half uurtje rijden is.
Het was vanavond nog zulk lekker weer dat we nog even in Down Town gaan kijken.
Het is een gezellig stadje en het is nog lekker druk op straat en op de terrasjes, iedereen geniet nog even van de heerlijke temperatuur.
Het schijnt tot vorige week erg slecht weer geweest te zijn dus de mensen zijn er wel blij mee hier.
Morgen beginnen wij aan het laatste stuk van de Blue Ridge Parkway.

Jammer van de lift.

Teuny Kennedy 2016-05-25 08:04:45

Stoer hoor dat traplopen!

Mary 2016-05-25 11:40:10

weer bijgelezen en gekeken. Mooie foto's en wat een mooie natuur. Indrukwekkend die militaire begraafplaats. Deze route en dan die trappen. Petje af hoor.

Wijnie 2016-05-26 01:17:15

Leuk om weer terug te zien!