Rocky Mountains National Park

Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag stond Rocky Mountains Nat. Park op ons programma.
Voor we vertrokken waren we eerst nog even het stadje doorgelopen en ook nog even info gaan halen.
Daar hoorden we dat er de laatste twee nachten zoveel sneeuw was gevallen in de bergen dat het park maar voor een deel open was en dat we niet, zoals we van plan waren er aan de andere kant weer uit zouden komen.
Het deel wat wel open was zijn we gaan bekijken en toen de wolken optrokken en de zon erdoor kwam was het geweldig mooi.
We konden wel de berg op maar tot een bepaald gedeelte op 3264 meter hoogte en vandaar moest iedereen dus weer dezelfde route terug maar het was het wel waard.
Omdat we niet door het park konden moesten we er omheen, onder het motto, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Het eerste stuk kozen we er voor binnendoor te rijden door alle kleine dorpjes.
Onderweg hadden we ongeveer alle weertypen die je kunt verzinnen.
Regen, mist omdat we door de wolken reden en ook veel zon.
En tot onze verrassing kwamen we zo terecht in het plaatsje Nederland waar we even rondgekeken hebben
Het laatste stuk kozen we voor de doorgaande snelweg die ging met een tunnel door de berg en dat was best indrukwekkend.
Onze slaapplaats voor vannacht is in een klein en rustig dorpje tussen de bergen.

Mooi zeg en wat een bizarre verschillen in het weer.

Mada 2018-05-21 08:48:59

Wat een prachtige reis maken jullie! lieve groet, Ton en Nel

Ton en Nel 2018-05-21 10:30:15

Prachtig allemaal Gr Koos en Wijnie

Wijnie 2018-05-21 11:13:13

Wat ziet het er daar prachtig uit zeg. Jammer dat de weg was afgesloten. En leuk om even in Nederland geweest te zijn 😉😄

Dennis en Marieke 2018-05-21 14:18:54

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, ik heb nu de laatste 3 gelezen . Heb zelf ook een prachtige rivier cruise gemaakt. Alles klopte. Veel gezien kus en goede reis terug.