Colorado National Monument.

Verenigde Staten, Grand Junction

Vanmorgen hoefden we voor het eerst de koffers niet in te laden omdat we hier voor twee nachten waren dus konden we meteen op weg.
We reden naar Colorado Nat. Monument wat hier zo ongeveer om de hoek ligt.
Onderweg konden we wel zien dat Memorial Day weekend er aan kwam want overal stonden en hingen vlaggetjes in de tuinen en langs de weg.
Dit is voor de Amerikanen ook een lang weekend want ze hebben maandag vrij en ook het begin van het vakantieseizoen.
Meestal geeft het ook extra veel drukte op de weg en in de parken en dat zullen we morgen wel gaan merken.
Vandaag was het nog heerlijk rustig overal en in het park konden we op ons gemak rondkijken.
We spraken nog een man uit Kenia die hier drie jaar geleden was komen wonen en priester was van een katholieke kerk in Fruita het dorp dat we ver onder ons in het dal zagen liggen.
Iemand van de kerk was erbij om met hem het park te bekijken en het was een leuk gesprek.
Rond twee uur reden we het park weer uit en zijn we binnendoor terug naar ons motel gereden.
Daar eerst koffie gedronken en toen weer terug naar de mall, lekker koel daar en toch weer even leuk om te winkelen en om er te eten.
Ze hadden er "mijn" kledingzaak waar ik vaak kan slagen als ik in Amerika ben en ook deze keer is dat gelukt.
Bij het afrekenen begreep de verkoopster dat ik uit Nederland kwam en toen gaf ze me alsnog een vaste klanten korting, heel aardig!
Een leuke afsluiting van onze laatste dag in Colorado.

Wat een mooi nationaal park is dat zeg. En fijn dat jullie nu nog even van de rust konden genieten. Fijne reis verder en het is heel leuk om jullie te volgen 😊

Marieke en Dennis 2018-05-26 11:55:12

Genieten van jullie mooie foto’s .