Van Schiphol via San Fancisco Airport naar Modesto.

Nederland, Amsterdam

Het was vroeg dag vanmorgen, om half zeven waren we al op Schiphol.
De drukte viel erg mee dus we waren snel door de paspoortcontrole.
We werden toch nog even opgehouden want wat me nog nooit was overkomen gebeurde vanmorgen.
Bij de controle van mijn been gaf het apparaat alarm aan, zoiets zie je toch alleen bij die programma's over luchthavens op TV?
Ineens stonden er 6 mensen bij die met z'n allen geen idee hadden wat ze daar nu mee moesten.
Na overleg met elkaar en met mij werd besloten dat ik door kon lopen, kwam vast door mijn eerlijke gezicht haha, maar nu weten we nog steeds niet waarom het alarm af ging.
Dat kan nog spannend worden als we Amerika weer uit gaan!
We vertrokken redelijk op tijd en hadden een vrij nieuw vliegtuig, een Boeing 777.
Prachtige schermen in de stoelen, erg makkelijk te bedienen en heel veel films en spelletjes voor handen.
Het was een rustige vlucht en keurig op tijd landden we in San Francisco.
Voorheen moesten we in het vliegtuig nog formulieren invullen voor de douane maar deze keer niet.
Er werd omgeroepen dat ze waarschijnlijk bij de uitgang zouden worden uitgedeeld.
Dat was ook zo maar toen moest iedereen nog in de gang van de luchthaven alles in gaan staan vullen.
Best tijdrovend en lastig ook dus we dachten dan eerst maar door de paspoortcontrole te gaan en daarna het formulier maar in te vullen.
Maar tot onze verbazing mochten we deze keer via de computer onze gegevens invullen. als je een ESTA formulier had en eerder met hetzelfde paspoort in Amerika geweest was mocht je door dezelfde controle als de Amerikanen.
En zo gingen we in een recordtijd door de douane.
Een beetje jammer was dat we één koffer terug kregen waar het handvat van afgebroken was.
Maar hij was nog dicht, alles zat er gelukkig nog in en we kregen een formulier met een telefoonnummer om de schade te melden bij de KLM.
We zullen als we terug zijn wel eens kijken maar gaan onderweg alvast op zoek naar een nieuwe koffer, dat waren we eigenlijk al van plan want ze zijn best al oud.
Bij de autoverhuur ging het ook erg snel, we mochten weer zelf een auto uitzoeken en hebben deze keer een Toyota Camry gekozen.
Een mooie auto en lekker ruim, daar komen we de drie weken wel mee door.
Om 13.00 uur reden we de grote weg op naar Modesto.
Om 15.00 waren we bij het motel dus dat viel helemaal niet tegen.
Omdat we morgen meteen willen doortrekken was het fijn om alvast een paar uur te rijden en we moesten toch wakker blijven.
Ze hadden net verse koffie gezet toen wij aan kwamen en daar waren we wel aan toe.
Eerst maar even lekker bij het zwembad gezeten en genoten van het mooie weer.
En toen toch nog even de auto in om de eerste boodschappen te halen voor morgen onderweg.
Straks lekker vroeg naar bed want morgen willen we weer bijtijds wegrijden.

Dat is nog eens een voorspoedige reis. Blij dat jullie weer veilig zijn aangekomen

Wijnie 2017-05-16 03:22:23

Ziet er allemaal goed uit. Veel plezier.

Hans en Lien 2017-05-16 08:05:50

Vanaf nu genieten. Have fun.

Hanneke 2017-05-16 08:23:39

Mooi hoor! Veel plezier !!!

Nico 2017-05-16 11:36:48

dan kan nu de vakantie beginnen! Geniet ervan.

Leen en Janny 2017-05-16 21:12:46

Namens het gehele woensdagteam een mooie reis gewenst en gezond weer terugkomen, hoor!

nel korporaal & het team 2017-05-18 19:35:47

We beleven het op afstand weer mee hoor, veel plezier daar.