Op weg naar Ely en het Cathedral Gorge State Park

Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen na het ontbijt begonnen we dan echt aan onze reis.
We gaan op weg naar het noorden en het werd weer een warme dag.
Onze eerste stop was in Ash Springs om te tanken.
Het zijn allemaal kleine dorpjes en leuk om doorheen te rijden.
De volgende stop zouden we in Caliente doen, dat leek op de kaart best wel een grote plaats.
Het bleek een langgerekt dorp te zijn met een spoorrails die het dorp in twee helften verdeelde.
We rijden het spoor over naar de andere kant waar een paar winkeltjes zijn.
De mensen zijn heel vriendelijk en iedereen zegt gedag.
We werden aangesproken door een vrouw die een soort van antiekwinkeltje had en ze vraagt ons even binnen.
Er stond een verzameling oude spullen in een soort van voorkamer en ze liet trots allerlei dingen zien met uitleg.
Het is een lerares Engels en we denken dat dit een soort hobby van haar was.
Ze heette Suzan en woonde in een kamer erachter waar we ook van alles moesten komen bekijken.
Voor Amerikaanse begrippen was dit wel erg gastvrij al hadden wij wel zoiets van waar zijn we nu toch terecht gekomen.
Maar het was heel gezellig en leuk om even bij iemand binnen te kijken.
Ze had een lunchafspraak waar ze naar toe moest en wij moesten zien dat we weer terug aan de andere kant van de spoorlijn kwamen want de trein was volgens Suzan in aantocht en dan zouden we 15 tot 20 minuten moeten wachten voor we weer verder konden.
Toch leuk en bijzonder om zo even contact te hebben gehad.
De volgende stop was bij Cathedral Gorge State Park.
Het was een hele verrassing om te zien, we hadden gelezen dat het moest lijken op het meer bekende Bryce Canyon, Nat. Park.
Dat was ook zo alleen waren de rotsen hier zandkleurig en niet oranje maar het was indrukwekkend mooi!
Het is blijkbaar niet heel bekend want er stonden maar een paar auto's dus we liepen overal alleen.
Het meest bijzondere aan dit park was dat je tussen de rotsen door kon lopen en in de spleten kon gaan staan waar het heerlijk koel was.
Geweldig dat je hier zomaar vanaf de weg overal kon rondlopen en tussendoor klimmen als je wou.
Na deze stop was het tijd om door te rijden naar onze volgende overnachting in Ely.
Ze zeggen dat dit stadje aan de eenzaamste highway van Amerika ligt.
We slapen in het Jailhouse Motel en we krijgen een "cell key" om de kamer mee open te maken.

Wat ziet het er daar mooi uit zeg dat Cathedral Gorge State park. En geweldig dat het er zo rustig was. Kan je tenminste op je gemak leuke foto's maken en rondkijken. Erg leuk om jullie te volgen 😃

Dennis en Marieke 2018-05-10 06:36:51

Mooi daar zeg.9

Mada 2018-05-10 08:05:44

en hebben jullie al heimwee naar mooie vlakke kikkerlandje, ziet er wel indrukwekkend uit daar.

Peter 2018-05-10 09:27:06

Mooi daar met die rotsen en ook al lekker verkleurd zag ik. Fijne voortzetting. Gr Koos en Wijnie

Wijnie 2018-05-10 12:02:29

Weer goed in elkaar gezet. Succes op jullie reis.