Eerste deel Blue Ridge Parkway

Verenigde Staten, Roanoke

Vandaag zijn we via de Virginia Byway gereden, een mooie binnendoor route richting het westen.
Zo komen we aan het begin van de Blue Ridge Parkway die we de komende dagen gaan rijden.
Hij is zo'n 750 km lang en loopt door twee staten dus daar hebben we wel een paar dagen voor nodig.
Vanmiddag hebben we al het eerste stukje gereden en we merken dat we in de bergen zitten want het weer wisselt erg snel.
We beginnen met regen maar al snel komt de zon er door.
De uitzichten zijn prachtig en een prima weg om te rijden.
Halverwege is er een wegafsluiting en worden we omgeleid door het dal en komen we door kleine dorpjes, ook erg leuk.
We stoppen in Roanoke, hier slapen we vannacht.
Dit is een van de paar grote steden langs de route en we gaan nog even de stad in.
Heel gezellig, een echte toeristenstad.
Morgen trekken we verder en dan gaan we gewoon ouderwets de bordjes volgen om op de route te blijven want de tomtom stuurt ons steeds weer de grote weg op.

Rene, wel handen uit je zak als je op de foto gaat. Gr Leen

Leen 2016-05-23 09:28:09

ik ken hem niet anders dan dat hij zijn handen kwijt is.

Peter van Die 2016-05-23 10:23:59

Wat een leuke trip maken juliie! Mooi daar hoor! Nog veel plezier!

Arja van der Wal 2016-05-23 11:44:55

Haha ik zal er de volgende keer op letten hoor Leen

Dina 2016-05-23 13:14:16

Ja Peter maar het is ook zo'n makkelijke houding 😄

Dina 2016-05-23 13:16:08

Dank je wel Arja, we hebben nog een week te gaan en het is hier prachtig!