Colorado National Monument en Grand Mesa National Scenic and Historic Byway.

Verenigde Staten, Fruita

Allereerst zijn we vanmorgen naar het visitor center gegaan voor info over de streek.
We werden heel hartelijk ontvangen en kregen een heleboel info mee voor de komende dagen.
Eerst zijn we naar Colorado National Monument gereden, dat stond al wel op ons programma.
Dit park leek nog wel op de parken van Utah en het was een mooie rit door de bergen.
Aan het eind kwamen we bij het visitor center van het park en hier werden we onthaald met koffie en gebak en dat was erg lekker.
Het bleek de verjaardag van het park te zijn, 106 jaar oud, en ik had er achteraf wel wat van op TV gezien vanmorgen.
Eenmaal het park weer uit hebben we op aanraden van de dames van het visitor center een binnenweg terug genomen naar Grand Junction.
Vanaf deze weg hadden we nog een prachtig overzicht van de bergen waar we eerst doorheen reden.
En vanaf Grand Junction zijn we de Grand Mesa National Scenic & Historic Byway gaan rijden.
Ze noemen het hier het plateau van de aarde en zo ervaarden wij dat ook wel een beetje.
Het was een hele klim de berg op ( 3,454 Km hoog ) en eenmaal daar boven kwamen we in de sneeuw terecht en het was geweldig mooi om te zien !
Sommige wegen waren nog afgesloten maar daar hadden wij geen last van want de doorgaande weg was sneeuwvrij.
Hier zijn we de hele middag gebleven, hebben wat gewandeld en genoten van het uitzicht en de rust om ons heen.
Het was het meer dan waard om de berg over te rijden.
Tegen de avond kwamen we aan in Montrose, hier blijven we voor de nacht.
Dit motel is wel het meest luxe wat we tot nu toe gehad hebben, tot nu toe werkt het boeken via Booking.com geweldig goed.

Wat een mooie foto's. Dat daar nog wat groeit?

Teuny Kennedy 2017-05-25 21:27:36

Wat een mooie reis weer en prachtige foto's. Echt gaaf.