Jewel Cave National Monument en Mount Rushmore

Verenigde Staten, Upton

Vanmorgen vervolgden we onze rit door het landelijke Wyoming.
Voor we bij de staatsgrens waren kwamen we nog door een paar dorpjes.
Een ervan was Upton en op het bord aan het begin van het dorp stond dat dit het mooiste plaatsje op aarde was.
Voor ons leek het nog het meest op Wijngaarden dus waar dat bord op sloeg daar hadden we geen idee van.
Iets verderop passeerden we Newcastle, een iets grotere plaats en daarna kwamen we aan bij de staat South Dakota.
Onze eerste stop was bij Jewel Cave Nat. Monument.
Hier konden we met een kleine rondleiding de grotten in.
De lengte van de grotten was al 195 mijl en ze hadden nog lang niet alles in kaart kunnen brengen.
Een enorme afstand waar wij een heel klein stukje van zagen.
We ontmoetten er nog een vrijwilligster die op haar zesde met haar ouders van Hilversum naar Amerika was gekomen en nog redelijk goed nederlands sprak.
Na deze stop gingen we door naar Mount Rushmore, iedere reis naar Amerika keken we of we er heen zouden gaan maar steeds was het te ver weg op de route.
Maar nu hadden we het zo gepland dat we er heen konden, eindelijk!
We zagen de 4 presidenten uitgehakt in de rotsen, een prachtig gezicht, vooral vanwege de zon die er zo mooi op scheen.
In het visitor center konden we een korte film bekijken waar ze lieten zien hoe dat het gemaakt was, een knap staaltje vakwerk.
Het was nog rustig omdat het hoogseizoen nog niet begonnen was en we konden overal op ons gemak rondkijken.
We eindigden in Rapid City, hier hadden we een motel geboekt en dit is echt een grote stad met ruim 60.000 inwoners
We hadden het gevoel in een Hilton hotel te komen en we kregen een kamer op de 3e verdieping met een prachtig uitzicht over de stad.

Wij stellen ons tevreden om hier maar naar het mooiste plaatsje van de wereld te gaan en dan wel op de fiets (Wijngaarden). We volgen jullie op de voet. Mooie foto's en mooi verslag. Veel plezier nog van Hans en Lien.

Hans en Lien 2018-05-17 08:21:02

Wat mooi.ik zie Heelveel bekende foto's. Met Ad ook geweest .Geniet er van.

Teuny Kennedy 2018-05-17 11:49:37

Ziet er allemaal weer goed uit! Enjoy! Mary V

Mary 2018-05-17 18:52:04

Prachtig weer. Ook mooie foto’s in de grotten en fijn dat het er toch eindelijk van is gekomen. De moeite waard. Gr Koos en Wijnie

Wijnie 2018-05-17 21:22:03

Zo weer even bij lezen, lekker meegenieten.