Apache Trail

Verenigde Staten, Roosevelt

Op weg naar Mesa gingen we de bergen weer over met een totaal ander landschap!
Hier zagen we voor het eerst de cactussen en ondanks de droogte hier zagen we prachtige planten en struiken bloeien.
Onze eerste stop was in Globe, best een grote stad.
Onderweg werden we al gewaarschuwd voor een brand en we zagen heel veel rook ergens halverwege de bergen.
Je hebt geen idee of je daar in de buurt komt want als je door die bergen heel slingert gaat het alle kanten op.
Het kwam toch aardig dichtbij want in Globe zagen we steeds meer rook op ons af komen.
Wij moesten gelukkig de andere kant op richting Roosevelt waar het begin was van de Apache Trail.
Ons plan voor vandaag was om die te gaan rijden.
Wij begonnen bij de dam net voorbij Roosevelt en hier begon ook meteen de onverharde weg.
Het rijden was nog een hele uitdaging, het was een smal pad en iedere auto liet zoveel stof achter zich dat je afstand moest nemen om de weg goed te kunnen zien.
Wij hadden heel veel tegenliggers die vanuit de campings weer onderweg naar huis waren, veel met hun boot achter de auto dus best wel groot, zeker om elkaar te passeren op zulke smalle weggetjes.
We hadden dan soms ook even meer aandacht voor de weg dan voor het uitzicht.
Maar op rustige stukken konden we ook prima even parkeren en het uitzicht bewonderen.
We zagen de temperatuur ook oplopen in de auto, het hoogst gemeten was 117 F en omgerekend moet dat ongeveer 47 graden geweest zijn.
De onverharde weg ging na 64 km over in een gewone weg en dat was wel heel lekker rijden ineens.
Omdat deze maandag nog een vrije dag was na Memorial Weekend werd er nogal wat drukte op de weg verwacht maar wij vonden dat meevallen.
Na de Apache Trail reden we de grote weg op en konden zonder oponthoud doorrijden.
We moesten naar Mesa, een voorstad van Phoenix en dat was niet zo ver dus waren we redelijk op tijd in ons motel.
Dat gaf ons nog even de tijd om ons op te frissen want eind van de middag hadden we met Chuck en Deborah afgesproken in Tempe.
Het was leuk om elkaar weer te zien na twee jaar, in een restaurant bij hun in de buurt zijn we eerst wat gaan eten.
Het was in de avond nog warm en volgens Deborah koelt het vannacht af tot 35 graden.
Toen we uit het restaurant kwamen voelde het of de kachel brandde, een heel aparte ervaring.
Bij Chuck en Deborah thuis was het nog heel gezellig en René heeft nog even de wapens bekeken van Chuck en dat waren er nogal wat.
Wat later dan gepland gingen we naar huis en het was nog steeds 36 graden dus het zal morgen ook wel een warme dag worden.