Grand Teton Nat. Park en Old Faithfull in Yellowstone Nat. Park

Verenigde Staten, Moose

Vanmorgen zijn we op ons gemak gaan ontbijten en we hadden allebei een soort van wintersport gevoel.
Het was behoorlijk koud ( rond het vriespunt ) en mistig maar gelukkig wel droog.
We gingen op weg naar Grand Teton Nat. Park, wat maar een half uur rijden van ons motel was.
Onderweg brak de lucht open en kregen we prachtige uitzichten op de Tetons waarvan de toppen nog dik onder de sneeuw lagen.
Met het weer dat wij hadden vandaag was het geweldig mooi om door het park te rijden.
We konden het op ons gemak doen en hebben werkelijk genoten!
Je merkt hier goed dat het nog voorseizoen is, overal is het lekker rustig
Rond twee uur in de middag reden we via de zuidkant Yellowstone Nat. Park in.
De twee parken liggen aan elkaar vast en deze ingang was twee dagen terug pas open gegaan voor autoverkeer.
Dat was ook wel te zien want de sneeuw lag nog behoorlijk hoog langs de kant van de weg.
Voor ons wel fijn dat we er door konden anders hadden we een heel stuk om moeten rijden.
We pakken een klein stukje van het park mee want hier komen we morgen niet meer langs.
Bij de Old Faithfull zoals deze geyser genoemd wordt stoppen we en zijn precies op tijd om hem te zien uitbarsten.
Gemiddeld iedere 75 minuten komt er zo'n uitbarsting vandaar dat ze hem deze naam gegeven hebben.
Dan gaan we op weg naar het plaatsje West Yellowstone net buiten de westelijke ingang van het park.
Yellowstone ligt in drie staten, Idaho, Montana en Wyoming en het plaatsje West Yellowstone ligt in Montana.
Hier overnachten we en gaan dan morgen verder het park bekijken.
Voor we bij de uitgang zijn zien we nog wat bizons langs de weg.
Het blijven enorm grote dieren en leuk om ze zo vlakbij te zien lopen.
Inmiddels was de temperatuur opgelopen naar bijna 20 graden en dat voelde heerlijk aan.
Voor we gingen eten zijn we nog een stuk gaan wandelen en het dorp bestaat eigenlijk alleen maar uit motels en restaurants.
Het oogt erg rustig en toch is ons motel volgeboekt, zelfs nu al in het voorseizoen.

Weer genoten van jullie verslagen. Fijn dat die route open was en wat een verschil in temperaturen. Ook weer prachtige foto’s. Vooral die met die wolken en dan die besneeuwde bergen in het midden. Gr Koos en Wijnie

Wijnie 2018-05-14 09:13:25

Prachtig zeg! Grtz Mary

Mary 2018-05-14 10:52:28

Zo maak je van alles mee, heerlijk die sneeuw. Wij zijn net veilig en wel thuis en helemaal op maar wel heel gaaf geweest. Veel plezier verder met de mooie reis.

Marion 2018-05-14 19:32:02

Hoi Wijnie, De wegen zijn soms nog maar net open, hier hadden we geluk maar geen idee wat we nog tegenkomen in de Rocky Mountains.

famkorevaar.op.reis 2018-05-15 05:22:55

Hoi Marion, Goed om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn. We komen na de vakantie gauw langs en zijn benieuwd naar jullie ervaringen