Albany

Verenigde Staten, Colonie

Vandaag gaat de rit naar Albany en we volgen de scenic byway route 20.
Het lijkt nog het meest op de Belgische Ardennen, we rijden door schattige kleine dorpjes.
Omdat het zaterdag is zien we overal wel activiteiten.
We zien een groep motorfietsen klaar staan om te vertrekken, een groep oude auto's die een toertocht maakt en een kleine markt in Cazenovia.
Hier nemen we een pauze en lopen even de kramen af.
We spreken nog even met een man die met een motorfiets aan het rondtoeren is.
Hij had beloofd om dit weekend thuis te zijn maar gaat het niet halen.
Hij wil nog door naar Main dus heeft nog wel even te gaan want zijn thuis is Montana.
Wel een heerlijk leven, lekker rondtoeren en zijn zoon runt de zaak.
Als wij onze koffie op hebben gaan we door en de volgende stop is in Esperance.
Hier heeft blijkbaar iedereen zijn overbodige spullen op straat gezet voor verkoop.
Ook wel leuk om langs te lopen en te zien wat er allemaal aangeboden wordt.
En zo komen na een leuke tocht aan in Albany.
Het blijkt erg druk te zijn vanwege graduate day, het afstuderen van de studenten hier aan de universiteit.
Daar komen zoveel familieleden op af dat alle motels in de omgeving zijn volgeboekt.
We zijn blij dat we vooruit geboekt hadden.
We hebben afgesproken om vanavond naar het Griekse feest te gaan en daar Erwin en Elisa te ontmoeten die hier vlakbij wonen in Troy.
Een keer per jaar organiseert de kerk een verkoping van spullen en bakproducten en maaltijden.
Wij gaan met elkaar Grieks eten en er sluiten nog wat vrienden aan, heel gezellig!
Zo kunnen we weer eens even gezellig bijkletsen want zo vaak zien we elkaar niet.

ga je ook nog naar Amsterdam.

Peter van Die 2016-05-15 09:01:10

Groetjes aan Erwin & Elisa, veel plezier.