Canyonlands en Arches National Park.

Verenigde Staten, Thompson

We reden vanmorgen via de bergen Utah weer binnen en kwamen zo uit bij de twee parken net boven Moab.
Eerst namen we de afslag naar Canyonlands omdat we deze toch niet over wilden slaan.
Het was er erg druk dus het duurde wat langer dan we gewend waren voor we naar binnen konden.
Toch weer erg leuk om hier te zijn en we zijn nog best lang in het park gebleven omdat we een tijd hebben zitten praten met een stel uit Nederland wat wel heel gezellig was.
Toen we daarna bij Arches aankwamen lazen we op de borden langs de weg dat het park ieder ogenblik gesloten zou kunnen worden vanwege de grote drukte.
We sloten aan in de rij en konden gelukkig toch naar binnen.
Eenmaal in het park viel het met de drukte wel weer mee omdat het groot is en iedereen toch een andere kant op gaat.
Na eerst in de diepte gekeken te hebben bij Canyonlands stonden we nu tegen enorme hoge rotsen aan te kijken.
Het blijven twee verschillende werelden en toch zo dicht bij elkaar.
Het park uit ging een stuk sneller dan er in en vanaf de berg zagen we nog steeds een lange rij auto's voor de ingang staan.
Ook in Moab, het stadje aan de voet van het park was het overal erg druk en goed te merken dat dit voor de Amerikanen een lang weekend vrij was.
Wij gingen nog een stukje door en slapen vannacht in Blanding.

We kunnen zo wel mooi zien wat we nog moeten gaan bekijken. Hebben beide parken ook nog op het programma staan.

Johan Geerarts 2018-05-27 04:59:27

Hoi Johan, het is zeker de moeite waard om de parken te gaan bekijken. Als jullie van wandelen houden dan zou ik voor elk park een dag uittrekken als je daar de tijd voor hebt. Wij zijn er al vaker geweest dus nemen dan alleen de hoogtepunten mee.

famkorevaar.op.reis 2018-05-27 06:38:22

Wat een mooie foto's. Veel plezier.

Teuny Kennedy 2018-05-27 07:43:21

Lekker zo meebeleven met een bakkie buiten in het zonnetje. Veel genieten daar!!