North Rim Grand Canyon

Verenigde Staten, Hurricane

Vandaag zijn we naar de North Rim van de Grand Canyon gegaan.
De weg erheen was al een prachtige rit en we zagen opnieuw de buffels en ook veel hertjes langs de weg.
Onderweg werden we gewaarschuwd dat het brandgevaar extreem hoog was en je mocht zelfs buiten niet meer roken, alleen in de auto was nog toegestaan.
Eenmaal in het park zijn we eerst alle uitzichtpunten afgereden en het was overal heerlijk rustig.
Aan het einde kwamen we bij de Lodge uit en hier zijn we gebleven.
We hebben er heerlijk gezeten met het grandioze uitzicht beneden ons en het was echt genieten.
Ik ben nog naar een uitzichtpunt gelopen, een smal pad vanuit de lodge wat stijl naar beneden liep naar een punt waar je redelijk ver boven de canyon stond.
Rene had zijn koffie en vond het uitzicht prima van waar hij zat.
Wel raar dat je boven bijna geen wind voelde en toen ik eenmaal op het puntje van de rots stond waaide het er enorm hard.
We zaten wel weer in de andere tijdzone en het was er weer een uur vroeger maar eind van de middag leverden we dat ook weer in.
Dat merkten we toen we op de terugweg nog even langs gingen bij Pipe Spring monument, een mormoonse outpost.
Hier zag je hoe ze vroeger geleefd hadden en voor ons was het wel even een leuke onderbreking onderweg.
Zodoende waren we redelijk laat weer terug bij ons motel.

Wederom geweldige foto's. Jullie hebben zo te zien weer een leuke dag gehad.