Silverton

Verenigde Staten, Silverton

Vanmorgen eerst maar eens uitgebreid ontbeten en de route voor vandaag uitgestippeld.
Het was een leuk motel, het ging er allemaal erg gemoedelijk aan toe en het was een prima plek om te overnachten.
We gingen richting Silverton over de Million Dollar Highway.
Vanaf de berg konden we het dorp nog zien liggen helemaal in de diepte, een mooi gezicht.
De rit ging over de Rocky Mountains en onderweg kwamen we nog volop sneeuw tegen.
Soms was het net of we op wintersport waren maar dan zonder de last van gladheid en sneeuw op de weg.
Silverton was heel gezellig, een dorp van niks maar heel erg leuk.
We zagen er ook de trein binnenkomen die dagelijks tussen Durango en Silverton rijd.
Hier leek het wel of de tijd had stilgestaan, een stoomtrein die binnen komt rijden en midden op straat stopt voor de winkels.
Na een paar uur moesten we toch weer verder en gingen we weer de bergen in.
Deze keer de Molas Pass over waar we voor de laatste keer konden genieten van de prachtige vergezichten en de sneeuw.
Ons einddoel voor vandaag was Cortez.
We willen morgen naar Mesa Verde National Park waar het waarschijnlijk heel er druk gaat worden vanwege Memorial Day Weekend.
René bedacht dat het misschien wel handig was om vast te gaan kijken of we op voorhand kaartjes konden kopen voor een rondleiding die we graag wilden gaan doen.
En dat lukte dus we zijn al zeker dat we morgen mee kunnen, we hebben geboekt voor half één dus dat geeft ons tijd genoeg om op ons gemak op te starten morgen.
Dit wordt onze laatste nacht in Colorado, we laten de sneeuw en de bergen achter ons en gaan morgen na het bezoek aan het park verder richting het zuiden.

Wat apart die sneeuw. De tijd heeft zeker stil gestaan. Wel prachtig om te zien en die stoomtrein maakt het helemaal af

Wijnie 2017-05-27 07:43:28

Wat een prachtige foto's. Genieten! En wij genieten mee! Veel plezier daar.