Canyons of the Ancients

Verenigde Staten, Cortez

Vanmorgen in de ontbijtzaal spraken we een oudere Indiaanse man.
Hij was nog één van de originele inwoners van Amerika vertelde hij en woonde met zijn familie in de buurt van de Grand Canyon.
Hij bleek hier nog een groot stuk land te hebben en voor zover wij het begrepen moest hij hier zijn voor belastingzaken.
Leuk om zo even contact te hebben en zijn verhalen aan te horen.
Ons plan voor vandaag was het verleden in te duiken en te zien hoe de mensen heel vroeger woonden en leefden.
In deze streek zijn nog veel restanten te zien van heel lang geleden.
Vanmorgen zijn we eerst naar Mesa Verde gegaan waar je prachtige rotswoningen kon zien die gemaakt waren voor grote groepen, vroeger moeten er zo'n 150 kamers geweest zijn en een stuk ervan is mooi bewaard gebleven.
We moesten er wel voor naar de top van de berg rijden waar we de sneeuw weer even terug zagen.
Voor een deel was het park nog gesloten om alle schade aan de wegen te herstellen, er is dit jaar enorm veel sneeuw gevallen.
Voor ons was er genoeg te zien, vanaf de uitzichtpunten zag je de huizen in de rotsen goed liggen.
Niet voor te stellen dat ze daar vroeger zo leefden en al helemaal niet hoe ze er naar toe konden klimmen en het gebouwd kregen maar heel knap dat ze daar konden (over) leven.
In de middag hebben we de route gereden door de Canyons of Ancients
We reden door een prachtig dal, heel groen ook wat best een mooi contrast was tussen al die rode rotsen.
In Hovenweep zagen we nog een paar mooie restanten van vroegere huizen in en op de rotsen.
Een bijzondere route was het wel, eerst door de bergen, dan door velden zo groot en vlak dat we het einde er niet van konden zien en het laatste stuk weer over de drukke weg naar Cortez.
We proberen hier redelijk gezond te eten maar vanavond zijn we toch naar de Mac gegaan, de eerste keer deze vakantie.
We maken er geen gewoonte van maar af en toe is het best lekker.

Goedenavond samen, Zit weer even te genieten hoor jongelui Zo op de foto's is het al indrukwekkend last staan dat je daar staat. Leuk dat jullie die indiaanse man even gesproken hebben. Ik ga even douchen want ik ga zo golfen. Jaja hier gaat ook gewoon alles door hé. Groetjes Peter & Monique ( slaapt nog)

Peter 2023-04-29 06:24:08

Trouwens het scheelt maar een stukje en jullie doen een rondje Four Corners. Ciao.

Peter 2023-04-29 06:27:12

Wat bijzonder die rotswoningen. Prachtig om te zien. Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen als we wakker worden.

Mada 2023-04-29 06:51:57

Wat een mooie foto’s en verhalen weer! Gaaf hor. En ja de Mac… af en toe 😉🙈 Goed weekend en mooie avonturen.

William 2023-04-29 07:43:44

Het is elke ochtend weer een plezier om jullie verhaal te lezen !! Een goed begin van de dag 😃 Leuk dat jullie de Indiaanse man hebben gesproken.! En de woningen in de rotsen, echt heel gaaf om te zien !

Dennis & Marieke 2023-04-29 07:58:15

Wat een bijzonder verhaal weer! Niet voor te stellen dat daar mensen hebben gewoond… En dan dat weidse je zal er wonen zeg! Kunnen wij ons niet indenken, je zal een boodschapje vergeten zijn🤔 Last van je buren heb je niet in iedergeval🤣 Hoeveel kilometers hebben jullie er al op zitten inmiddels? Groetjes maar meer uit een dichtbevolkt Sliedrecht🙋‍♀️

Stijnie 2023-04-29 09:15:08

Heel bijzonder om te zien ook heel wat anders dan de Landinistraat 😀 Prachtige foto's weer. Heerlijk ff rustig koffie drinken en jullie verhaal lezen. Nou en de Mac moet kunnen hoor😋 Groetjes H&M

Henk en Marry de Kat 2023-04-29 09:16:50

Heel bijzonder dat mensen zo konden wonen. Mooi gebied waar jullie door heen trekken. Enne mac mag best een keer.

Arjan en Tineke 2023-04-29 10:00:33

Wat een prachtige beelden weer en contact met die meneer.fijn hoor, hrt groet van ons

Arie 2023-04-29 10:03:12

Wij reizen nog steeds elke dag met jullie mee! Leuke verhalen en prachtige foto’s! Groetjes, Arja en Henk

Arja 2023-04-29 10:19:21

Geweldig verslag weer . Mooi dat je ook het historische deel meeneemt. Dank voor de foto’s.

Wil Korevaar. 2023-04-29 11:11:51

Hey mooie foto, s weer en zo rustig je ziet geen auto’s en geen mensen .en na bijna 2 weken de eerste Mac dan kan wel hoor 😂goede reis verder

Plonie 2023-04-29 16:20:40

Big Mac & Diet Coke gewoon op de calorietje, die beessie die ‘s-nachts je kleding kleiner maken, letten 😂😂😂