Yosemite Park

Verenigde Staten, YOSEMITE NATIONAL PARK

Gisteravond heeft René met 10 seconden lijm en rampentape het handvat van de koffer gemaakt dus kunnen we op ons gemak uitkijken naar een nieuwe.
Om half acht vielen we dan toch om van de slaap en we waren dus vanmorgen ook weer vroeg wakker.
Dat heeft voordelen want we gingen al vroeg rijden.
Op weg naar Yosemite Park kwamen we door Mariposa, een heel gezellig stadje voor een eerste stop.
Hierna trokken we al snel de bergen door en zo kwamen we redelijk vroeg aan in het park.
Onderweg hadden we al waarschuwingsborden gezien over oponthoud in het park wegens werkzaamheden en dat was ook echt zo!
Overal waren ze bezig en waren er omleidingen en omdat de Tioga Pas en de Glazier Point Road waren afgesloten vanwege de sneeuw was het ook erg druk in de rest van het park.
Weer een voordeel van vroeg zijn want achter ons aan werd het steeds lastiger de auto te parkeren.
De watervallen waren mooi natuurlijk, we zijn er maar niet al te dichtbij gaan kijken, er komt nu nog zo veel water naar beneden dat je zonder regenkleding niet echt in de buurt kon komen.
Het park uitrijden was ook nog een uitdaging, bij elkaar hebben we zeker een uur stil gestaan onderweg.
In het park en dan vooral in de buurt van de watervallen was het heel koud maar eenmaal weer daarbuiten werd het al snel weer 25 graden, een stuk aangenamer.
We slapen vannacht in Muscatel, een voorstadje van Fresno en van hieruit willen we morgen naar Sequoia park.
Op internet las ik dat daar op verschillende wegen nog sneeuwkettingen nodig zijn en dus kijken we wel hoever we kunnen komen.

zo weer bij gelezen. ik les nog niets over het menu ;-) fijn reis hoor!

Mary 2017-05-17 13:32:45

fijne reis verder, een blijf water drinken en groenten eten.

Peter 2017-05-17 13:50:30

We hebben jullie gevolgd mooie foto's Ziet er allemaal geweldig uit