Washington

Verenigde Staten, Arlington

En ook vandaag zijn we weer redelijk vroeg op pad gegaan want we willen Washington gaan bekijken.
Weer het drukke verkeer in dan maar.
We beginnen in Arlington, de militaire begraafplaats.
Het ligt in erg heuvelachtig gebied dus het wordt klimmen en dalen.
Natuurlijk kijken we bij het graf van John F Kennedy, zijn vrouw en zijn broers.
De hele begraafplaats is enorm groot en we hebben lang niet alle paden gehad maar we klimmen omhoog naar het graf van de onbekende soldaat.
Hier kijken we naar het wisselen van de wacht en het leggen van kransen.
Allemaal best indrukwekkend.
Er wordt ook streng toezicht gehouden, niet op het gras lopen maar alleen op de paden en nergens op de muurtjes gaan zitten, alleen op de bankjes.
We hebben een behoorlijk stuk gelopen voor we weer terug zijn bij de ingang.
Het is behoorlijk warm dus we zijn blij met de airco in de auto.
Dan rijden we naar Jefferson en Lincoln Memorial.
Best druk overal maar schitterende uitzichten.
We staan bij de Potomac rivier geparkeerd en hier is het erg lekker in de schaduw.
We kijken een tijdje naar het binnenkomen van de vliegtuigen die de daling al hebben ingezet en behoorlijk laag over ons heen komen.
Dan is er een die de landing afbreekt en een doorstart maakt, best gek om te zien.
Even later komt hij er weer aan en dan gaat het wel goed.
Het is al vier uur en we willen nog even naar het Witte Huis gaan kijken dus weer de auto in.
Als we aan komen rijden worden net alle straten afgezet ( het lijkt wel of wij er patent op hebben ) dus we komen niet dicht genoeg in de buurt om ergens de auto te kunnen parkeren.
We rijden er wel om heen, hebben het ook wel goed kunnen zien maar we kunnen geen kant op.
We staan al een kwartier stil en dan komen er ineens 6 politiemotoren aan, daarachter 2 politieauto's, allemaal met de sirenes aan natuurlijk en dan volgen er 4 zwarte wagens met daarachter natuurlijk nog wat politieauto's.
Waarschijnlijk ging de visite van Obama weg ?!?
Maar daarna zaten we nog steeds vast, we konden alleen maar de weg vervolgen maar nergens afslaan.
En dat snapt een tomtom nu eenmaal niet dus we werden steeds weer terug gestuurd.
Zo hebben we anderhalf uur door de stad gereden zonder er uit te kunnen!
Rene had er zijn handen vol aan ( voor mij is ie geslaagd voor zijn Amerikaanse rijbewijs ) maar we zijn wel in hele mooie wijken geweest haha
Heb zelfs de Nederlandse Ambassade nog gezien, we zijn door de Mall gereden dat een verzamelnaam is voor restaurants en winkels, zag er ook heel gezellig uit maar uiteindelijk wilden we toch wel graag naar ons motel.
En dat lukte uiteindelijk ook wel want toen de tomtom ons eindelijk op de grote weg kreeg waren we zo de stad uit.
Zonder onze navigatie hadden we waarschijnlijk nog steeds rondjes gereden.
We komen voor onze doen laat aan bij het motel.
Het is tot nu toe de mooiste die we hadden, maakt alles weer goed.
Morgen eerst maar eens lekker luxe ontbijten, en dan eens op ons gemak gaan rijden.
We kijken even het weer aan want ze voorspellen slecht weer.
Vandaag was het 27 graden, voor morgen geven ze regen op en het lijkt een stuk kouder te worden.
Toen we vanavond een hapje gingen eten was het al te merken dat er ander weer aan kwam.

Geweldig om alles elke dag te lezen. Nog veel vakantie plezier.en bedankt.

Wil korevaar 2016-05-21 09:21:48

Jullie zijn alweer op de helft (bijna). Zo te zien veel te zien! Geniet er maar van.

Fred en Jonnie 2016-05-21 12:09:51

Leuk on alles weer eens tezien. Nog een prettige vakantie. Ik geniet er ook nog van!