Joshua Tree National Park

Verenigde Staten, Palm Springs

We waren vanmorgen allebei al vroeg wakker maar wel lekker uitgerust.
Het was nog erg mistig toen we wegreden maar al snel kwam de zon er door en werd het warm, heel warm zelfs.
Bij Palm Springs zijn we info gaan halen over de stad en daar ging de temperatuur naar de 40 graden.
Onderweg naar het centrum van de stad zagen we een prachtig klein kerkje waar we even gestopt zijn.
Er stonden veel mensen te wachten die dakloos waren en hier een lunch konden afhalen.
De mevrouw die ons dit vertelde was een Engelse die met een Nederlander uit Sprang Capelle getrouwd was geweest.
Toen haar man kwam te overlijden moest ze haar appartement uit en werd dakloos maar inmiddels had ze weer een huis en een baan en kwam nu hier vrijwilligerswerk doen.
We zijn nog even naar wat bekende kunstwerken gaan kijken in de winkelstraat van Palm Springs maar het was er eigenlijk te warm voor dus zijn we bij de Starbucks op het terras gaan zitten waar het heerlijk koel werd gehouden door een soort regenscherm.
En toen weer snel de auto opgezocht en op weg naar Joshua Tree National Park.
Hier was het een stuk aangenamer van temperatuur en konden we op ons gemak rondwandelen en alles bekijken.
We zijn er gebleven tot het donker werd, wat rond deze tijd al heel vroeg is, om 5 uur gaat de zon onder.
Vannacht slapen we in Yucca Valley een rustig dorpje net buiten het park.

Geweldig om weer mee te reizen 🌞😃 mooie foto’s !!

Dennis van de Giessen 2019-11-07 07:55:42

Ziet er geweldig uit

Wies Teitsma 2019-11-07 08:22:21

Ik kan je nu weer goed ontvangen en weer genieten van goed geschreven reisverslagen .je kan wel een boek schrijven .mooie vakantie.

Wil korevaar. 2019-11-07 09:39:11

Wat mooi en indrukwekkend zeg

A de Jager 2019-11-07 17:47:50

Genieten maar samen. Mooie kunstwerken en oh wat zonde die grote witte windmolens achter die palmbomen. Groen schilderen?!😎

Jolanda BlombergVermeulen 2019-11-07 23:42:00

Leuk om jullie te volgen mooie foto's en ook het verslag .