Silver Thread Byway en Black Canyon National Park

Verenigde Staten, Lake City

Vanmorgen begonnen we weer aan een rit door de bergen.
We boften met het weer want met regen zal het lang zo mooi niet zijn.
En mooi was het, we reden de bergen over en volgden de Silver Thread route en met ons een groep van 31 porches die ook aan het rondtoeren waren.
Dat was onderweg wel heel gezellig want we kwamen elkaar steeds weer tegen, ze reden weliswaar een stuk harder dan wij maar er moest onderweg ook meer getankt worden.
We zagen dat er 1 van de weg gehaald was door de politie, waarschijnlijk vanwege de snelheid en de rest was al bij een restaurant aangeland, leuk om al die porches daar te zien staan in de meest aparte kleuren.
Een van de deelnemers had een advocatenkantoor in Amsterdam en zijn zwager en schoonzus woonden in Schiedam en hij wist dat daar de jenever vandaan kwam.
Hij was Amerikaan maar zijn vrouw kwam van oorsprong uit Nederland.
Het was een prachtige rit maar op de top van de bergen heel koud, tegen het vriespunt aan.
In het dal dan wel weer gewoon 25 graden dus de hele dag vestje aan en vestje uit.
Dit deel van Colorado was zo ongeveer het enige dat we nog niet gezien hadden en voor ons gevoel hadden we deze staat nu wel helemaal doorkruist.
Het eerste stuk volgde de weg de Rio Grande River, halverwege waren we hem kwijt en aan het eind kwamen we uit bij de Gunnison River.
Hier waren we vorig jaar ook geweest alleen kwamen we nu van de andere kant aangereden.
Vlak voor Montrose, onze slaapplaats vannacht rijden we nog even Gunnison Nat. Park in.
We wilden nog een keer naar het mooiste punt boven op de berg gaan kijken waar we de rivier heel diep beneden ons zagen kronkelen door de canyon.
Hier spreken we nog een Nederlandse man die voor het leger 5 jaar in Virginia woonde en met zijn vrouw probeerde alle staten te bezoeken.
Hij was goed op weg en moest er nog maar 13 en had nog twee jaar te gaan hier voor hij weer terug kwam naar Breda.
We reden ook nog de canyon in wat ook zo mooi was omdat je eerst diep beneden de rivier ziet stromen en even later sta je aan het water omhoog te kijken tegen enorme rotsen aan.
We hadden 8 km nodig om beneden te komen maar het was de rit wel waard.
Ons motel was hetzelfde als waar we vorig jaar sliepen, dat was goed bevallen en kregen ook nu weer een allerhartelijkste ontvangst.
Vanaf hier trekken we morgen nog een klein stukje noordwaarts voor de twee laatste dagen in Colorado.

Prachtig! Zo leuk te lezen wat jullie allemaal onverwachts tegen komen. Mooie reis! Groetjes van ons en heerlijk genieten.

Marion 2018-05-24 09:45:19

Wat een mooie ervaring voor jullie. En zo goed verteld.ik ben weer thuis na een prachtige reis.

Wil korevaar 2018-05-24 11:51:48

Ha Tante Wil, fijn dat u een mooie reis heeft gemaakt. We spreken elkaar snel weer als we terug zijn.

famkorevaar.op.reis 2018-05-24 15:58:37

Hoi Marion, we zijn ook heel benieuwd naar jullie verhalen en maken snel een afspraak.

famkorevaar.op.reis 2018-05-24 16:00:21

Leuk weer allemaal. Prachtig ook die foto’s met de weerspiegeling van de lucht er in. Fijne voortzetting. Gr Koos en Wijnie