Uptown tour en Central Park ( Laatste dag New York )

Verenigde Staten, New York

Vanmorgen maar weer vroeg op pad gegaan en het is nog koud maar het beloofd een mooie dag te worden.
We gaan eerst de tour maken door Harlem en het drukke verkeer blijft je verbazen.
De bus moet zich overal door duwen lijkt het wel maar het lukt aardig.
Begin van de middag gaan we naar Central Park.
We wandelen door een gedeelte van het park ( totaal is het zo'n 4 km lang) en overal is wel wat te doen.
Veel muzikanten, tekenaars en straatartiesten om ons te vermaken en het is heerlijk weer!
Het is wel even zoeken om er weer uit te gaan na al dat dwalen, je loopt zo ongemerkt een aardig stuk.
Eind van de middag komen we weer uit op Times Square .
Hier is het ook gigantisch druk en we klimmen op een tribune vanwaar we alles prima kunnen overzien.
We maken nog een praatje met iemand wiens dochter vanmorgen was afgestudeerd voor fotografe.
Hij heeft van ons ook nog even een foto gemaakt en was er ook heel handig in.
Als we verder wandelen zien we dat alle dwarsstraten worden afgezet door de politie.
Dat geeft ons de bijzondere kans om midden op de straat te gaan wandelen, midden in dit drukke stuk is er ineens een oase van rust.
We gaan even een praatje maken met een agent en vragen waarom dit gebeurt.
Er was blijkbaar een crime scene maar hij wist er verder ook niks van.
Ik mocht nog even een foto maken, toch leuk zo midden op Times Square even gezellig midden op straat een praatje maken met de politie.
Dit was onze laatste dag in New York, erg vermoeiend maar heel erg leuk !!!!
Eenmaal terug in ons motel zien we op het nieuws dat er op Times Square iemand door de politie is doodgeschoten nadat hij een agent bedreigt had met een mes.
Daar waren we dus vlakbij, best heftig.

Zie al weer een heel mooi album komen :-)

WIlliam 2016-05-19 11:31:30

Heftig daggie zeg, maar die foto met Dina op de trap maakt weer veel goed.

Wim 2016-05-19 11:45:52

Leuke foto van jullie samen. Prachtige foto's weer