Laatste dag in Yellowstone

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Vanuit West Yellowstone waren we vanmorgen weer snel in het park.
We namen de route dwars door het park, de zuidkant hadden we gisteren al gehad en via de noordkant konden we niet verder vanwege de sneeuw.
Naarmate we richting de oostkant reden zagen we steeds meer sneeuw op ons af komen.
Het was er ook een stuk frisser dan aan de westkant.
Het was wel weer een ervaring om daar rond te rijden en om ons heen alles te zien borrelen en roken.
De buffels gingen overal waar we ze zagen gewoon hun gang en stoorden zich totaal niet aan de toeristen.
We reden op ons gemak alle bezienswaardigheden langs en zo kwamen we aan de westkant uit, hier waren we nog niet eerder geweest.
Het was een bergachtig gebied en doordat er zoveel sneeuw lag een prachtig gezicht.
Het Yellowstone Lake was nog bijna helemaal bevroren en we lazen op een bord dat het diepste punt van het meer 119 meter was en op de bodem 122 graden warm, onbegrijpelijk!
Het hele gebied is een grote vulkaan dus ook op de bodem van het meer.
Wij gingen het park uit via de westkant wat nog een hele bergrit bleek te zijn.
Eenmaal buiten het park was de sneeuw snel verdwenen en reden we door kleine dorpjes met de bergen in de verte naast ons.
We slapen vannacht in Cody, de eerste redelijk grote plaats buiten het park.

Mooi daar zeg!

Mada 2018-05-15 06:47:47

Het blijft een bijzonder land he.

Wim en Corrie 2018-05-15 11:43:06

Yellowstone, een gebied van uitersten, maar indrukwekkend, schitterend. Een fijne voortzetting. Wij genieten mee.

Bas en Nel 2018-05-15 14:51:22

Even een paar dagen bijgelezen ;-) Leuke auto trouwens hihi...

William 2018-05-15 15:53:25

Wat een bijzonder park. Zo de rook en prut en daarnaast weer zo groen. Gr Wijnie