Bryce Canyon National Park en Cedar Breaks National Monument

Verenigde Staten, Cedar City

Vanmorgen waren we wat sneller weg dan anders.
We gingen op weg naar Bryce Canyon en daar wilden we redelijk vroeg aankomen omdat we de canyon in wilden gaan wandelen.
Onderweg zagen we de lucht veranderen en er leken buien aan te komen.
We besloten toch om te gaan wandelen en de uitzichten waren geweldig.
Het was ook helemaal niet druk in het park dus we konden op ons gemak overal uitrusten en rondkijken.
Het was prachtig om zo de canyon in te lopen tussen al die rotsen door en de kleuren van heel dichtbij te zien.
We hebben echt genoten van de uitzichten en het was de inspanning meer dan waard!
Toen de lucht steeds dreigender werd besloten we om halverwege terug te gaan wat een wijs besluit bleek.
We waren net weer boven toen er een stortbui losbrak en we moesten nog rennen naar de auto.
Toch waren het steeds maar korte buien en kwam de zon telkens weer terug gelukkig.
Onderweg naar Cedar City namen we nog even de afslag naar Cedar Breaks omdat we daar toch langs kwamen.
Dit park lijkt heel veel op Bryce maar het ligt veel hoger en het was er ook ontzettend koud, zo'n 5 graden en een harde wind.
Wel mooi om te zien dat er nog sneeuw lag tussen de rotsen, we kregen dus nog een klein beetje zicht op hoe het er in de winter uit moest zien.
Het was een korte route dus we waren zo het park weer uit en waren redelijk op tijd in ons motel in Cedar City.
Na het eten zijn we het stadje nog even gaan bekijken en zagen overal de vlaggen die voor Memorial Day waren neergezet.
We zagen de zon mooi ondergaan tegen de berg waar we vanmiddag afgekomen waren, het is een prachtige omgeving hier.

Geweldige foto's weer. Bryce Canyon is inderdaad fantastisch. Het is alweer 20 jaar geleden dat wij daar waren dus was leuk om jullie foto's te zien.

Johan Geerarts 2018-05-29 04:08:10

Mooie fotos(hoot)!

Mada 2018-05-29 07:09:26

wauw wat een verschillende landschappen!

Mary V 2018-05-29 08:59:02

Wat zien jullie weer veel en wat laat je mij mee genieten.

Wil korevaar 2018-05-29 10:46:36

Reizen elke dag met plezier met jullie mee! Prachtige landschappen en vergezichten!