Door de bergen van Colorado en bezoek Garden of the Gods in Colorado Springs

Verenigde Staten, Silverthorne

We vertrokken vanmorgen met prachtig weer voor een rit door de bergen van Colorado.
We trekken zoveel als mogelijk is over de binnenwegen en vandaag lukte dat prima.
Zo gingen we de bergen over en kwamen weer in de sneeuw terecht maar gingen ook door de dalen met allemaal schattige kleine dorpjes.
We trokken dwars over en zagen zo de streek veranderen.
Eerst de hoge bergen met sneeuw en later een veel rotsachtiger gebied en geen sneeuw meer te zien.
Via Silverthorne kwamen we in Fairplay, een klein dorpje met een paar winkeltjes.
Ook was er een straatje helemaal in de cowboy stijl van vroeger nagebouwd wat ook wel grappig was.
Van Fairplay reden we door naar Hartsel en zagen de bergen met de sneeuw achter ons langzaam verdwijnen.
Uiteindelijk kwamen we uit in Colorado Springs om een bezoek te brengen aan Garden of the Gods.
Inmiddels was het behoorlijk warm geworden, bijna 30 graden.
Het was een soort park waar we doorheen konden rijden met allerlei rotsformaties en de mogelijkheid om wandelingen te maken.
Voor wandelen vonden we het te warm maar ook vanaf de weg was het mooi om te zien.
We haalden bij het Visitor Center een kaart zodat we de route konden rijden zonder wat over te slaan.
Het was in het park ontzettend druk dus was parkeren zo af en toe wel lastig maar uiteindelijk kwamen we toch overal waar we wilden zijn.
Ons laatste stuk ging wel over de grote weg, we slapen vanavond in Pueblo, ook een grote stad.
Het werd bewolkter en het ging ook harder waaien maar frisser werd het niet.
Het blijkt een mooi motel te zijn en Rene is blij met het internet dat hier bijna net zo snel is als thuis.
Het is de gewoonte dat Rene toch minstens 1x tijdens de vakantie gaat zwemmen en dat was dan vanavond.
We waren redelijk vroeg hier en dus was het wel lekker om even te zwemmen, althans een paar slagen te maken want zo groot zijn die zwembaden nu ook weer niet.

Wauw, wat geweldig mooi daar ook weer zeg!!

Dennis en Marieke 2018-05-22 07:55:57

zo ff bij gelezen na een lang weekend Pinksterkamp! Ziet er weer uit als een geweldige reis. En René, deze zwem actie telt niet hoor, het is geen buitenbad hahaha

Mary V 2018-05-22 09:05:19

Lekker zwemmen....Prachtige foto's en verhalen. Nog een paar weken te goed...Heerlijk toch