Dagje New York ( Vrijheidsbeeld )

Verenigde Staten, New York

Onze eerste dag naar New York begon erg vroeg.
We hadden de wekservice ingeschakeld want nu we aan het tijdverschil gewend zijn is het weer lastig om vroeg op te staan.
Om half zeven werden we keurig gewekt en om half acht werden we opgehaald.
We hadden een tour geboekt die bestond uit twee delen.
De ochtend om naar het vrijheidsbeeld te gaan en de middag voor de stad.
Het was koud en het waaide ontzettend hard, de man van de beveiliging bij het vrijheidsbeeld zei de we allemaal een gratis haircut kregen vandaag.
De beveiliging was nog strenger dan op de luchthaven, bij het aan boord gaan waren er twee controles en op het eiland zelf nog eens twee keer.
Maar het was de moeite waard om er te zijn!
Terug naar New York werd het snel warmer en bij elke stop gingen er meer jassen en vestjes uit.
In onze groep zat een echtpaar uit Noorwegen en toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen vertelde hij dat hun vriend daar ook vandaan kwam.
Bleek hij het over Kees Verkerk te hebben, onze schaatskampioen van heeeel lang geleden en ja, die konden wij ons nog wel herinneren haha.
Het is een lange dag geworden en best vermoeiend maar het was erg leuk.
We zijn ook wezen kijken bij het 911 monument en dat met de verhalen van de gids was erg indrukwekkend.
Het museum schijnt ook erg indrukwekkend en het kost wel een uur of vier om alles te bekijken.
Ze zijn nog druk aan het bouwen maar wat af is zier er behoorlijk indrukwekkend uit.
Voor ons was het een lange dag, pas om half zeven waren we weer terug bij het motel.

Gaaf hoor👍NY! Bovenaan mijn lijstje! Ga het maar weer eens in de groep gooien!