Zion National Park

Verenigde Staten, Cedar City

We kwamen er vanmorgen achter dat we gisteren een tijdlijn over gegaan waren.
Alle apparatuur schakelt automatisch over behalve de tomtom en zo kwamen we erachter.
Het is hier een uurtje later dan in Nevada en we hebben nu een tijdverschil van 8 uur met Nederland.
We konden vanmorgen genieten van een warm ontbijt met spek, gebakken aardappeltjes en scrambled eggs, warme wafels en heel veel luxe koeken, niet zoals wij ontbijt gewend zijn maar voor een enkele keer wel lekker.
We zijn vandaag naar Zion Nat. Park gegaan en dat is een van de drukst bezochte parken in Amerika.
Dat was wel te merken want onderweg gaven de borden aan dat de parkeerplaatsen in het park vol waren en moest je in het aangrenzende stadje parkeren.
Je mag er met de auto niet doorheen, er rijden shuttles waar je gebruik van kunt maken wat een prima systeem is om veel mensen gedoseerd het park in te laten gaan.
Na overleg in het visitor center mogen wij met de auto verder het park in, na de Zion Lodge waren wij nog de enige auto die privé door het park mocht rijden.
Heel veel mensen gingen wandelen in de bergen dus van drukte in het park zelf was niks te merken.
Omdat de sneeuw boven op de bergen nog lang niet weg is zagen we nog een paar watervallen en was er een wandelpad afgesloten vanwege de hoge waterstand van de rivier.
Het is een park omringt door bergen van enorme hoogten waardoor je je erg nietig voelt.
Ondanks dat we hier al vaker waren is het toch elke keer weer prachtig om te zien.

De eerste week van onze vakantie is alweer voorbij Bedankt voor de vele reacties, erg leuk voor ons om te lezen

René en Dina 2023-04-23 05:27:17

Ik kan me voorstellen dat je je daar erg nietig voelt. Wat een prachtige natuur. En het weer is inderdaad prachtig. We genieten weer mee. Groetjes H&M

Henk en Marry de Kat 2023-04-23 08:04:56

Leuk om de dag te beginnen met jullie reisverslag en prachtige foto’s.

Mada 2023-04-23 08:27:08

Leuk om jullie te volgen. Mooie foto’s

Jonnie en fred 2023-04-23 08:39:38

Lekker hoor zo met een bakkie jullie veslag even lezen. Schitterende plaatjes weer jongelui. En cowboys zelfs. Groetjes en veel plezier.

Peter & Monique 2023-04-23 08:50:02

Weer een mooie trip na een voedzaam ontbijt.

Wil Korevaar. 2023-04-23 09:23:18

Wat een indrukwekkende foto,s zeg geweldig. Snap dat jullie een "zwaar ontbijt" achter de kiezen hebben, de ellende is als je er eenmaal aan gewend ben :<) Veel pret verders.

JW&C 2023-04-23 12:19:43

Wat heerlijk zo’n ontbijt! Zou voor ons geen staf zijn om dat iedere dag voorgeschoteld te krijgen, maar ja bij ons is alles zwaar🤣🫣 Wat een schitterende natuur, zo indrukwekkend om te zien… Alweer een week voorbij, voor je het weet zit je weer met die lui uit de Landinistraat opgescheept! Dus geniet er nog maar van. Groetjes Jan Piet en Stijnie

Jan Piet en Stijnie 2023-04-23 12:27:41

Zion !!! Prachtig park… Het is genieten om jullie verhalen weer te lezen en de mooie foto’s te bekijken

Dennis van de Giessen 2023-04-23 14:35:29

Schitterend zeg en goede bekomst gehad van het heerlijke ontbijt ? Fijne verdere dagen hoor

Arie de Jager 2023-04-23 15:53:55

Prachtige foto’s maar toch lange mouwen weer?