Black Canyon of the Gunnison National Park

Verenigde Staten, Colorado

Vandaag stond dan Black Canyon of the Gunnison Nat. Park op ons programma.
Het lag vlakbij Montrose dus we waren er redelijk vroeg.
Dit is het op twee na kleinste national park van Amerika.
We reden half rond de canyon en de diepten waren enorm.
In het begin was het een beetje eng om naar beneden te kijken maar al snel waren we daar wel aan gewend.
Helemaal onderin zagen we steeds de Gunnison River stromen.
De canyon slijt sneller uit in de diepte dan in de breedte door de kracht van het water.
Het hoogste punt was ongeveer 2500 meter.
Het was er niet druk maar wel veel Hollanders deze keer.
Nadat we alle uitkijkpunten hadden gehad kon je ook nog de canyon in.
Dat ging met een duizelingwekkende snelheid omlaag tot we ineens aan de rivier stonden.
Wel leuk als je eerst van een enorme hoogte er op kijkt en later gewoon aan het water staat met om je heen die reuzen van bergen.
De middag hebben we gebruikt om te winkelen en rond vier uur kwamen we na een prachtige rit aan in Ouray voor de volgende overnachting.
Dit dorp ligt werkelijk ingeklemd tussen de Rocky Mountains en als je niet beter wist zou je denken dat je in Zwitserland was.
Het is hier geen skioord want in de winter is het dorp onbereikbaar voor de buitenwereld door de sneeuw, wat nu niet voor te stellen is.
We konden nog even genieten van de zon, er stonden overal makkelijk stoelen, heerlijk om even in te zitten en met een prachtig uitzicht op de bergen.
Tussen vijf en zeven uur was er wijn en kaas proeven, ook heel gezellig en erg lekker!
Een erg leuk motel in een klein bergdorpje.

Blijft leuk om jullie zo te volgen. Wat een prachtige natuur en zo uitgestrekt