Vertrek naar Las Vegas via Los Angeles

Nederland, Amsterdam

Vanmorgen bij het inchecken bleek waarom onze boardingpassen niet geprint konden worden.
Bij de gate werd er een extra controle uitgevoerd waar wij ook voor geselecteerd waren blijkbaar.
Ze zijn verplicht om bij minimaal 21% van de mensen die aan boord gaan een extra controle te doen.
Eenmaal aan boord en helemaal klaar voor vertrek werd er omgeroepen dat we niet weg konden.
Er moesten paarden mee en de extra verzorger daarvan had niet de juiste papieren.
Best wel apart dat je achterin het vliegtuig achter een deur paarden zag staan als de verzorgers er naar toe gingen.
Voor alles was geregeld en we weg konden hadden we een uur vertraging opgelopen.
Voor de man naast ons en zijn collega's een probleem want hun overstap in Los Angeles was daardoor niet meer te halen.
Die moesten straks verder met een huurauto en hadden nog eens 5 uur rijden voor de boeg.
Voor ons werd het ook krap maar volgens de bemanning moest het te halen zijn omdat wij een wat ruimere overstap hadden.
Het was een prima vlucht met een gezellige buurman naast ons en de tijd ging best wel snel.
We hoefden geen papieren formulier meer in te vullen voor de douane want met een Esta konden we op de luchthaven elektronisch alles regelen.
Vlak voor de landing kwam de mededeling dat het op de luchthaven zo druk was dat we ergens op het vliegveld geparkeerd werden en door bussen opgehaald zouden worden waardoor de vertraging alleen maar langer werd.
Toen bleek ook dat Rene niet elektronisch kon inchecken omdat zijn paspoort geen 6 maanden meer geldig was.
Dus we werden uit de rij gehaald en moesten alsnog een formulier invullen en weer achter aansluiten.
We begonnen toch echt te twijfelen of we onze vlucht nog wel zouden halen.
Eenmaal de paspoortcontrole voorbij moesten we onze koffers halen, inklaren en daarna weer op een band zetten om ze door te sturen naar Las Vegas.
De rij voor de controle van de koffers was zo lang dat we niet eens konden zien waar het eind was.
En toen ineens ging er een balie open waar je door mocht met een bepaalde kaart, we begrepen er niet veel van maar de tijd begon echt te dringen dus zijn we er maar heen gelopen en voor we het wisten waren we de koffers kwijt.
We dachten toen dat alles geregeld was want de boardingpassen voor Las Vegas hadden we in Amsterdam al gehad.
Om bij de juiste hal te komen moesten we eerst weer naar buiten en via een andere ingang kwamen we weer bij een controlepunt.
Hier bleek dat we niet de juiste passen hadden, die wij hadden moesten nog worden omgezet.
Dus weer terug naar beneden, andere hal in en naar een speciale balie waar we opnieuw instapkaarten kregen.
Weer naar boven gerend, de controle door en net op tijd waren we bij de gate om in te stappen.
Achteraf gezien ging werkelijk alles mis wat er maar mis kon gaan en het is eigenlijk wel bijzonder dat we onze overstap haalden.
In Las Vegas ging alles gesmeerd, de koffers kwamen keurig aan en toen we de huurauto gingen ophalen kregen we een gratis upgrade.
We hadden geen idee waarom en waren ook te moe om er naar te vragen.
We kregen een mooie witte Chevrolet met heel veel ruimte en hij rijdt heerlijk.
Bij ons motel werden we ook heel vriendelijk onthaald en toen we aangaven wel aan een kop koffie toe te zijn kregen we extra veel koffie mee naar onze de kamer.
Na het herpakken van de koffers zijn we nog wat gaan eten en proberen we nog een poosje wakker te blijven om zo snel mogelijk aan het tijdverschil te wennen.

Tjee, dit bedenk je niet voor je vertrek. Veel plezier en geniet ervan.

M&C 2018-05-08 07:19:14

Wat hebben jullie veel energie . Geniet van het vervolg van de reis. Ik probeer jullie ook in Duitsland te volgen kus voor allebij.

Willie Korevaar 2018-05-08 07:33:25

Wat een begin van je vakantie. Vanaf nu begint het grote genieten. Enjoy. Liefs, Hanneke

Hanneke 2018-05-08 07:59:58

Man O man wat een gedoe allemaal !!!! Laat nu het grote genieten maar beginnen 😃

Dennis & Marieke 2018-05-08 09:29:55

nou, nou jullie als globetrotters maken wat mee! Nu lekker genieten in Las Vegas!

Mary 2018-05-08 10:48:37

Heel veel plezier in de USA!!!

Nico 2018-05-08 11:34:44

Na zo’n begin ben je echt aan vakantie toe!😀 Lekker genieten en veel plezier!

Arja 2018-05-08 12:24:58

na het lezen van het verslag ben ik al moe, hopen dat voor jullie vanaf nu alles gladjes zal verlopen.

Peter 2018-05-08 13:24:04

Paspoort een half jaar geldig. René toch 🙃 een beginnersfout. Kan ik van jullie toch niet zeggen😉 Dat dan de rest ook nog eens tegen zit is dikke pech. Fijn dat alles toch goed gekomen is

Wijnie 2018-05-08 15:20:46

Tante Willie u ook een hele fijne vakantie!! Groeten van ons xxx

famkorevaar.op.reis 2018-05-08 16:11:53

Hoi Wijnie, Je mag tegenwoordig met een esta naar binnen totdat je paspoort verloopt maar je mag dan niet elektronisch inchecken blijkbaar. Ze zijn vorig jaar begonnen met dit systeem en toen kon hij er ook zo doorheen. Rene zijn paspoort verloopt in september dus nu moest hij een kaart invullen al snappen we niet wat dat voor verschil maakt. Toch weer wat geleerd haha

famkorevaar.op.reis 2018-05-08 16:20:48

Goed begin etc etc etc

Corrie en Wim 2018-05-09 11:30:53

Jeetje dat is balen. Hoop dat het nu allemaal vlot verloopt.