Winslow en Petrified Forest National Park

Verenigde Staten, Winslow

Onze eerste stop vanmorgen was in Winslow.
Het stadje staat bekend om het liedje van de Eagles, Take it easy.
Daarin zingen ze, "standing on the corner of Winslow Arizona".
Nou, René wilde daar wel eens even gaan kijken, we kwamen er toch langs.
Een groot beeldmerk van Route 66 midden op het kruispunt, wat giftshops, twee standbeelden en een muzikant die muziek van de Eagles zat te spelen was wat we aantroffen.
Toch maar even wat foto's gemaakt als herinnering dat we er echt op de hoek gestaan hebben.
We kwamen ook door Holbrook en zijn even gestopt bij het wel heel bijzondere Wigwam motel.
Hier kon je slapen in een wigwam en voor iedere deur stond een oude auto geparkeerd.
Het is erg beroemd en we waren zeker niet de enigen die er even kwamen kijken.
Rond de middag waren we bij de ingang van Petrified Forrest National Park, ons hoofddoel van vandaag.
Het was geweldig mooi om door te rijden, zeker als de zon schijnt.
We liepen af en toe een kleine route langs de versteende boomstammen met de schitterende kleuren.
Niet alleen de boomstammen waren mooi, ook de rotsen wisselden voortdurend van kleur en vorm.
Bij iedere bocht was het uitzicht weer anders en verrassend.
De hele route door het park is 28 mijl, ongeveer 45 km lang en die reden we op ons gemak en bekeken alle stops met uitzichtpunten onderweg.
Vanaf de uitgang moesten we nog een uurtje rijden, we reden de staat New Mexico in en blijven overnachten in Gallup .
Hier bleken we wel een erg luxe motel geboekt te hebben met een lekker bankstel op de kamer.
Beneden in de lobby stond er koffie met vers gebakken, nog warme koekjes, wat een ontvangst!

Gaaf verhaal weer. En mooie foto’s. Genieten.

William 2019-11-15 05:44:18

Gaaf zeg die wigwams met die oude auto’s. En wat ziet dat national park er mooi uit, echt bijzonder om die versteende bomen te zien en die gekleurde bergen.

Dennis en Marieke 2019-11-15 06:50:57

Gezellig weer, elke morgen bij het ontbijt lezen over jullie avonturen!

Mary 2019-11-15 09:23:08

Wat gezellig weer al die mooie foto's en weer een mooi reisverslag.

Rika 2019-11-15 09:52:18

Wat een gezellige uitstappen weer gedaan en veel gezien. Ik ga een weekend naar de hoge Veluwe kr Müller bezoeken en genieten van de herfst we logeren in Otterlo. Nog veel mooie tochten jullie . 😅😀