Colonial Beach

Verenigde Staten, Glen Allen

Gisteravond op het nieuws zagen we wat er gebeurde bij het Witte Huis toen wij er waren.
Er was iemand met een pistool op het hek geklommen en wilde er niet af dus hebben ze op hem geschoten.
Vandaar de paniek met al die politie die met gillende sirenes langs ons heen kwamen.
Het was net gebeurd toen wij aankwamen alleen hadden we toen geen idee wat er aan de hand was.
Dit is nu al de tweede keer, eerst op Times Square en nu hier weer.
Wij laten Washington achter ons en gaan naar de geboorteplaats van president George Washington die ook op de 1 dollar biljetten staat.
Er was vandaag een special event en er liepen mensen rond in kleding uit die tijd en ze lieten wat oude beroepen in de praktijk zien.
Ze waren ook aan het koken op de manier en met de ingrediënten zoals het vroeger gedaan werd.
Veel eten vroeger smaakte bitter vertelden ze maar daar moet je aan gewend raken wil je dat lekker vinden.
Het huis waar hij woonde hebben ze moeten nabouwen want dat schijnt in die tijd afgebrand te zijn.
Het ziet er allemaal best mooi uit en je kunt mooi uitkijken over de Potomac rivier.
Gelukkig is het droog dus we kunnen op ons gemak rondkijken.
Het is hier zo rustig, een heel verschil met de drukte in Washington.
Vandaag is het maar 16 graden en regenachtig, een heel verschil met gisteren.
We rijden verder en volgen het water en komen door hele kleine dorpjes, het lijkt hier ook niet echt toeristisch.
We buigen halverwege af het binnenland weer in en slapen vanavond in Richmond.

Ik heb het nieuws nog ff gecheckt....maar jullie hebben nu geen spoor achtergelaten 😂