Van Yucca Valley naar Las Vegas

Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn nog niet helemaal gewend aan de Amerikaanse tijd maar dat heeft ook voordelen.
Om 8 uur waren we al klaar om weg te rijden.
We zijn eerst 3 km de berg op gereden om te kijken bij het Desert Christ Park.
Hier staan enorme beelden, soms alleen en soms in groepen bij elkaar die een verhaal vertellen uit de bijbel.
Bij de ingang vonden we een infoblad met uitleg wat het voor ons begrijpelijker maakte.
Het was best indrukwekkend om tussen de enorme beelden te lopen.
Het wordt in stand gehouden door vrijwilligers en door het hele veld staan natuurstenen met de namen van donateurs.
Het park ligt tegen de berg aan en we hadden een weids uitzicht over Yucca Valley in het dal.
Het was een leuk begin van de dag.
Ons doel voor vandaag was door de woestijn trekken en eindigen in Las Vegas.
Onze volgende stop zou Barstow zijn, de route ging over binnenwegen en dat was bijzonder leuk.
We kwamen langs kleine dorpjes die ver afgelegen van de weg lagen en aan weerskanten van ons zagen we prachtige bergen liggen.
We zijn soms even gestopt om wat foto's te maken van wat we zoal zagen onderweg.
In Barstow hebben we een ruime pauze gehouden omdat dit de enige stad op onze route zou zijn.
Hier ontdekten we wat extra knopjes in de auto en kwamen we er achter dat bij knopje 1 het zonnescherm open schoof en we een panorama dak hadden.
Bij knopje 2 schoof alles automatisch in elkaar en hadden we een open dak.
En dat ontdekten we nu pas, nadat we er al 2 dagen mee op pad waren haha.
Bij de eerste keer tanken zagen we nu ook dat je korting kreeg als je cash betaalde en dat in een land waar de creditcard zo'n beetje is uitgevonden.
Er is ook hier blijkbaar wel het een en ander veranderd in de corona tijd.
Het laatste stuk naar Las Vegas kwamen we nog langs het plaatsje Baker wat niet meer was dan een lange straat met een paar huizen erachter maar wel bekendheid heeft gekregen omdat ze hier de hoogste thermometer ter wereld hebben staan, 41 meter hoog.
Dat moesten we wel even gaan bekijken natuurlijk.
Het was best een leuke rit en veel te zien onderweg.
Inmiddels zijn we in Las Vegas en hier blijven we 2 nachten.
Vanmiddag doen we verder lekker rustig aan en vanavond duiken we de drukte van de stad in.

Lekkere dag met een prima temperatuur. En de foto's zijn weer geweldig. Prettige avond nog. Groetjes P&M.

Peter 2023-04-20 04:57:50

Geweldige foto’s. Indrukwekkend dat beelden park.

William 2023-04-20 06:13:58

Het is leuk om hier de dag te beginnen met jullie reisverslag. Wat een avontuur zijn jullie aangegaan! En wij reizen op deze manier een beetje mee. Gedraag je wel een beetje hé daar in Las Vegas😄 Groetjes JP en S.

Jan Piet en Stijnie 2023-04-20 06:14:29

Geweldig de plaatjes weer heerlijk mee genieten. Niks voor jou Rene dat je niet alles al wist van de auto. Prachtig die beelden. Je kunt altijd nog schrijver worden Rene. Je verhalen zijn gezellig om te lezen. Voor nu slaap ze nog even en straks weer een fijne mooie dag. Gr.H en M.

Henk en Marry de Kat 2023-04-20 07:17:58

Mogge, ik hoor je gewoon praten Dina, zoals jij schrijft haha. Weer ouderwets het 1e bakkie met jullie reisverslag. Ziet er allemaal weer indrukwekkend uit!

Mary 2023-04-20 07:49:47

Koffie….Nieuws…..en jullie belevenissen in het 🌞netje, een heerlijk ochtend ritueel de komende weken. Ik reageer niet iedere dag maar lees het wel hoor. Geniet ervan samen❣️

Marcel & Corine 2023-04-20 09:36:39

Ben je al eens in Kingman geweest. Een klant van ons heeft daar een stuk land gekocht om er later te gaan wonen. Haar vriendin (een Dordtse) heeft er in de buurt tankstation cq winkel.

Henny Bosson 2023-04-20 15:28:08

Hey Dina en René. Wat hebben jullie al een hoop gezien en gedaan. Heel leuk hoor. En wat ben je goed met de pen Dina .Leuk om te lezen hoor. Prachtig hoor met die auto leuk als je dat na een paar dagen ontdekt. mooie reis verder hoor. Hier is alles nog goed hoor. groetjes Plonie

Plonie 2023-04-20 16:35:21

Wat een mooie zuivere foto’s en zo’n auto is het ontdekken waard😂