Zion National Park en Kanab

Verenigde Staten, Hurricane

Vanuit Cedar City reden we vanmorgen naar Zion.
Tot onze verbazing was het daar zo druk dat via de borden langs de weg al werd aangegeven dat de parkeerplaatsen in het park al vol waren.
Bij aankomst konden we nog wel een plekje vinden maar er stonden ook lange rijen voor de shuttlebus te wachten waar je mee het park in kon.
Daar hadden we geen zin in en we vonden het ook te warm daarvoor dus we zijn de punten afgereden waar je nog wel met de auto kon komen.
Zo gingen we aan de andere kant het park weer uit via de tunnel wat wel even duurde omdat hij zo smal was dat je om en om per richting er doorheen kon.
En zo reden we verder tot Kanab, het eerste grote stadje na Zion.
Hier zijn we een poosje gebleven en eerst een ijsje gaan eten wat best lekker was met die hitte.
Via de onderkant zijn we toen teruggereden en dat is echt de grens van twee staten dus we reden volgens de borden Utah uit en even later ook weer in.
We eindigden in Hurricane en blijven hier voor drie nachten in een behoorlijk luxe hotel wat net open is.
Onze kamer ligt op de tweede verdieping en we hebben een prachtig uitzicht op de bergen en in de ochtend een uitgebreid ontbijt dus hier houden we het wel drie nachten vol.