Tucson

Verenigde Staten, Pima County

Vandaag werd het een rustige dag voor ons.
Eerst het ontbijt, ook ik begin het Mexicaanse eten lekker te vinden.
Wat thuis ondenkbaar is lijkt hier zo gewoon, een warme maaltijd als ontbijt.
Bij de auto konden we zien hoe hard het vannacht geregend moest hebben, er stonden enorme plassen water om de auto's heen.
Er waren donkere wolken boven ons maar het bleef droog.
We gingen eerst naar de cactussen kijken in het park aan de westkant van Tucson.
Halverwege de ochtend begon het best hard te waaien en zagen we de cactussen ook behoorlijk heen en weer gaan.
Voordeel was dat de wolken uit elkaar waaiden en de zon erdoor kwam.
Het was wel koel, zeker voor deze regio dus het was steeds jas aan en jas uit.
We wandelden de paadjes in, klommen trapjes op voor mooie uitzichten en we vermaakten ons prima.
Na dit park gingen we naar de buitenkant van Tucson, naar de San Xavier Mission Historische Spaanse Katholieke Missie.
Een prachtig oud kerkje dat staat in het Indianen reservaat Tohono O'odham Nation San Xavier.
Deze tip kregen we van een mevrouw een paar dagen geleden, ze had het adres voor ons opgeschreven.
In Parkzicht zou deze avond de herdenkingsdienst zijn voor de overledenen in het afgelopen jaar en dus ook voor mijn moeder, waar ik jammer genoeg niet bij kon zijn.
Toevallig waren wij diezelfde tijd in het kerkje en hebben we een kaarsje voor haar aangestoken, dit heeft zo moeten zijn.
We gingen met een goed gevoel terug naar het motel voor nog een nacht slapen in Tucson.

Wat een mooie foto’s en mooie omgeving zeg!! En wat mooi dat je een kaarsje hebt kunnen aansteken voor je moeder zo rond dezelfde tijd als de herdenking. Fijne dagen nog

Dennis en Marieke 2019-11-21 03:44:52

Mooi en lief dat kaarsje 😘

William 2019-11-21 06:36:55

Wat een mooi gebaar dat kaarsje!

Mada 2019-11-21 07:36:26

Fijn dat je een kaars aan kon steken

A de Jager 2019-11-21 10:13:00

Wat een mooie kerk zeg binnen in

A de Jager 2019-11-21 10:16:40

Wat is het daar mooi en zo leuk om dat elke dag te bekijken.Fijn dat je je Moeder op die manier kon herdenken. Gr.

Tante Rika 2019-11-21 12:13:10

Goed om daar je Moeder te herdenken in dat mooie kerkje . De herinnering gaat altijd met je mee .