Kings Canyon & Sequoia National Park

Verenigde Staten, Hume

Vandaag werden we verrast door het weer!
We vertrokken met 25 graden richting Kings Canyon.
We hadden wel warme kleding bij de hand want er was sneeuw voorspeld.
In de bergen werd het snel koud en eenmaal in Kings Canyon waren we blij met onze jassen want hier was het maar 3 graden.
Allereerst hadden we info gehaald over de bereikbaarheid van de wegen en dat viel mee, de doorgaande wegen waren open en sneeuwvrij.
Onze eerste stop was bij General Grant Grove, prachtig om hier tussen al die enorme sequoia's te lopen.
Mooi was ook om te zien dat de wolken door de top van de boom heen dreven.
We hadden al besloten om maar een klein stukje van Kings Canyon te bekijken en daarna door te trekken naar Sequoia Nat. Park.
Onderweg reden we af en toe de wolken in en dat was, omdat je werkelijk niks zag, erg lastig was met al die haarspeldbochten.
Hier lag ook nog volop sneeuw en het was er behoorlijk koud.
Heel indrukwekkend was de General Sherman boom, dit is de grootste boom ter wereld en moet tussen de 2100 en 2300 jaar oud zijn.
De diameter van zijn grootste tak is ongeveer 2 meter.
Heel leuk om er bij te staan en te zien hoe nietig een mens eigenlijk is.
Dat het weer hier in de war is mag duidelijk zijn, we kwamen in gesprek met een groep Nederlandse motorrijders die vertelden dat ze vanuit San Diego waren komen aanrijden en daar tot hun enkels door het water gereden waren terwijl het daar toch eigenlijk nooit regent.
Zelfs in Death Valley schijnt het op sommige plaatsen uitzonderlijk groen te zijn in plaats van dor en droog.
Wij gaan er morgen doorheen dus we zijn benieuwd hoe het er uitziet en vooral ook naar de temperatuur daar.
En het weer dat wij vandaag hadden was ook al uitzonderlijk al kwam de voorspelde sneeuw dan niet.
Eenmaal terug in het dal konden we onze warme kleren weer uit en was het al snel weer warm.
Onderweg naar Tehachapi, onze slaapplaats voor vannacht, lazen we op de borden dat we voorzichtig moesten zijn vanwege de harde wind.
In de auto merkten we daar niks van maar wel toen we eenmaal bij het motel wilden uitstappen en meteen de volle laag kregen en zo bijna naar binnen stormden.
Eigenlijk best leuk zo al die verschillende weertypes op één dag en met vesten en jassen op de achterbank zijn we overal op voorbereid.

ziet er weer mooi uit, heb je nog wat sneeuw voor me ingepakt als souvenir.