Op weg naar Gillette

Verenigde Staten, Greybull

Vandaag hadden we een rit door Wyoming op het programma staan.
Eerst zijn we gisteren nog een kaart gaan halen bij het Visitor Center en konden ze ons ook meteen de wegen laten zien die nog afgesloten waren.
Toen we Cody uitreden lieten we ook de bergen achter ons en reden door het dal met allemaal kleine dorpjes.
Telkens waren we benieuwd hoeveel mensen er zouden wonen, gemiddeld niet meer dan een paar honderd.
Maar toen we het plaatsje Emblem doorreden lazen we op het bord dat daar 10 mensen woonden, een foto waard vonden wij.
Ze hadden daar wel een piepklein postkantoortje waar we de kaarten voor de kids hebben achtergelaten.
Ook passeerden we een schattig kerkje, het zag er allemaal verzorgd en mooi uit.
Onze eerste stop was in Greybull, dit was een van de grotere plaatsen maar ook niet meer dan een langgerekt dorp met een paar winkels.
Van Greybull reden we naar Worland en de omgeving veranderde geleidelijk aan.
Het begon wat heuvelachtiger te worden en we passeerden alleen nog maar boerderijen die behoorlijk ver uit elkaar lagen.
Na Worland kwamen we bij Ten Sleep, een heel mooi dorpje aan de voet van de Bighorn Mountains.
Onze route ging over deze bergen die ze ook wel het zusje van de Rocky Mountains noemen.
Opnieuw een prachtige rit en op de top weer volop sneeuw.
Aan het einde van de bergrit kwamen we aan in Buffalo, een redelijk grote plaats die duidelijk een streekfunctie heeft.
Voor ons was het leuk om er rond te kijken en iets van de geschiedenis te ervaren.
Het laatste stuk van onze rit naar Gillette ging over de snelweg door een voor ons gevoel leeg stuk land.
In Gillette overnachten we en ook dit is maar een middelgrote plaats, genoeg winkels voor wat nodig is maar ook niet meer dan dat.
Wel heel veel motels want qua toerisme doen ze hier wel goede zaken.

Ziet er weer prachtig uit die omgeving. En die beschilderingen op de gebouwen zijn ook mooi.

Dennis en Marieke 2018-05-16 06:29:23

Prachtig die muurschilderingen. Leuk om met jullie zo mee te beleven Gr Koos en Wijnie