Petrified Forrest National Park.

Verenigde Staten, Petrified Forest National Park

Vanmorgen lieten we New Mexico achter ons en reden al snel weer Arizona binnen, op weg naar Petrified Forrest.
Dit park is , zoals de naam al zegt, een landschap vol versteende boomstammen.
Door de tijd heen, miljoenen jaren, zijn die boomstammen door de natuur versteend en ook heel mooi gekleurd.
We konden dat goed zien aan het begin van de stam waar prachtige kleuren waren ontstaan en ze lagen werkelijk overal om ons heen.
En niet alleen de bomen maar zeker ook de rotsen hadden door de tijd heen schitterende kleuren gekregen.
We namen af en toe een wandelpad maar eigenlijk was het daar vandaag te warm voor en ook vanaf de weg waren de uitzichten erg mooi.
Zo slingerden we op ons gemak door het park en kwamen er aan de onderkant weer uit.
Vanaf hier namen we een route binnendoor en hadden de weg bijna voor ons alleen.
Soms reden we een brug over met een bordje erbij van de naam van de rivier die we kruisten.
We zijn er bij een gestopt om een foto te maken want water was er al heel lang niet meer door gestroomd.
Onderweg leek het soms wel of we door een onbewoonde wereld reden met uitgestrekte vlaktes waar nooit iemand kwam.
Ons einddoel voor vandaag was het plaatsje Show Low en hier kwamen we er achter dat we de tijdlijn weer waren over gegaan en het een uur vroeger was dan we dachten.
We hadden een prachtig motel en met een uur langer dan gedacht hebben we nog best lang heerlijk buiten in de schaduw gezeten.
Onze buren hadden hetzelfde idee, we raakten aan de praat en dat was heel erg gezellig.
Zij waren hier om de warmte in Phoenix te ontvluchten, wij gaan morgen die kant op!
Voor ons een heerlijke afsluiting van een best wel rustige dag.

Wat een mooie reis maken jullie, met bijzondere dingen. Dat is reizen en genieten.

WilKorevaar 2017-05-29 06:16:55

Wateen prachtige reis hebben jullie weer samengesteld!