Santa Fe

Verenigde Staten, Santa Fe

We waren inmiddels wel gewend aan een warm ontbijt met worstjes en aardappeltjes maar vanmorgen was er ook een Mexicaanse maaltijdsoep.
René, heel dapper wilde dat wel proeven en dat vond de dame die het ontbijt verzorgde helemaal geweldig.
Het smaakte hem goed, het was een beetje spicy maar erg lekker en René had er een vriendin bij.
Ik vond het nog te vroeg en hield me maar aan het standaard Amerikaanse ontbijt, ook lekker.
Om 9 uur waren we weer op pad, de eerste 10 km ging nog over de Route 66 maar daarna namen we de snelweg naar Santa Fe.
We moesten vandaag 300 km afleggen maar op de brede wegen hier gaat dat bijna vanzelf en voor ons gevoel waren we er zo.
Het was koud vandaag en we waren blij dat we onze trui aanhadden toen we in de stad liepen.
Het historisch centrum van Santa Fe is gezellig met heel veel straatverkoop van sieraden.
Vanaf het parkeerterrein was het hele centrum lopend te bekijken.
We hebben nog een tijdje op een bankje zitten kijken naar zo'n enorm grote vrachtwagen die zich helemaal vast gereden had midden op het plein van het centrum.
Het was een raadsel hoe hij daar was gekomen maar hoe hij weg moest was nog een groter probleem.
Wij denken dat er heel veel paaltjes uit de grond moesten worden gehaald maar toen we weggingen hadden ze alleen de straatjes nog maar afgezet, hoe hij is weggekomen zullen we nooit weten.
Voor ons was het tijd om naar het motel te gaan, we zitten aan de buitenrand van de stad en blijven hier 2 nachten.

Wat is het toch leuk jullie zo te volgen met jullie verslagen en foto's. Behalve leuk ook leerzaam en wat een mooie foto's iedere keer.

Bert en Carine 2019-11-16 09:39:11

Leuk verslag weer en mooie foto's. Het is leuk om jullie elke dag te volgen Gr.