Ward Charcoal Ovens & Great Basin National Park.

Verenigde Staten, Ely

Vandaag moesten we een behoorlijke afstand overbruggen dus we gingen al vroeg op pad.
Net buiten Ely was een bijzonder historisch punt waar we eerst nog even zijn gaan kijken.
Het waren de Ward Charcoal Ovens, zes in totaal.
Het had te maken met hoe ze vroeger van bomen houtskool maakten wat langer bleef branden dan gewoon hout.
Op een bord bij de ingang konden we lezen dat het vroeger heel wat bomen had gekost voor ze er weer mee stopten.
Er vlakbij zagen we een trading post waar we ook nog even zijn gaan kijken.
Dat bleek een verzameling rommel te zijn waarvan wij dachten dat het onverkoopbaar moest zijn.
Wel erg leuk om even te kijken wat er zoal werd aangeboden.
Onze volgende stop was bij het Great Basin Nat. Park.
We konden maar tot halverwege het park in, de weg naar de top van de berg was nog afgesloten vanwege de sneeuw.
Tot bij Mather Overlook konden we komen en de uitzichten waren ver en mooi.
Hier zagen we dat de bergen nog dik onder de sneeuw lagen.
Na dit park hadden we nog een hele rit te gaan naar Nephi.
Het waren rechte wegen met alleen maar bergen om ons heen en eindeloze vlakten.
We konden ook goed zien dat het weer om ons heen aan het veranderen was.
Heel ver weg zagen we het regenen en het was ook een stuk koeler dan gisteren
Onderweg passeerden we de grens van Nevada en Utah en hier ging de klok een uur vooruit.
Nephi blijkt ook weer zo'n typisch Amerikaans dorpje te zijn met bergen er omheen en de nodige motels en winkels.
Voor ons prima voor een overnachting.
Vanuit ons motel keken we tegen Mt. Nebo aan en we besloten na het eten nog even de berg op te rijden.
De kaart gaf een mooie route aan en de zon zagen we langzaam wegzakken achter de bergen.
Halverwege moesten we omkeren omdat de weg daar al voor de helft met een hek was gesloten.
Waarschijnlijk werd hij na zonsondergang helemaal gesloten dus durfden we het niet te wagen nog verder te rijden.
Terug was evengoed ook prachtig doordat de laagstaande zon de berg mooi rood kleurde.
Een mooie afsluiting van de dag vonden wij.

We maken jullie reis zo weer een klein beetje mee, mooie plaatjes.

Corrie en Wim 2018-05-11 10:07:50

Heerlijk lezen dit. Nu al benieuwd naar de foto’s. Genieten daar en onze tijd komt hopelijk nog, komen we de route’s wel ff lenen 😉. Groeten uit een zonnig Pape City on the River

William 2018-05-11 10:14:37

Zo die bergen zien er mooi uit. En gaaf met die sneeuw erop. Het lijkt me een hele mooie route om te rijden.