Zion National Park

Verenigde Staten, Hurricane

Vanmorgen zijn we niet zo vroeg vertrokken als we hadden gedacht.
Bij het ontbijt heel gezellig zitten kletsen met een stel die aan het toeren waren in een mini.
Ze maakten een tocht samen met nog zo'n 200 anderen, allemaal in mini's.
Het was een hele oude auto maar hij zag eruit of hij nieuw was.
Die man stond hem dan ook stofvrij te maken met een kwastje!
Ons doel van vandaag was Zion Nat. Park en dat was best een aardig stukje rijden.
Halverwege kreeg René last van zijn verkoudheid die hij al had meegenomen uit Nederland.
Hij leek er vanaf te zijn maar het is weer terug.
Dus hebben we geruild en heb ik het stuk door de bergen gereden en dat ging eigenlijk best wel goed.
Bij Zion was het enorm druk, je moet daar je auto parkeren en verder door het park met een shuttlebus.
Gelukkig was René weer wat opgeknapt.
We zijn begonnen aan het eind van het park en zo verder naar voren gegaan maar niet overal uitgestapt.
Er waren veel stops waarvandaan je kon gaan wandelen en die hebben we overgeslagen.
Het was ook een korte dag vandaag want vanuit Nevada zijn we Utah ingegaan en hier ging de tijd een uur vooruit.
Toen we het park uitgingen was het nog een uurtje rijden naar Cedar City waar we slapen vannacht.
De omgeving is prachtig hier, overal om je heen enorme hoge rotsen met kleine dorpjes ertussen.
Vanavond zijn we Cedar City nog even in geweest en ook hier alleen maar prachtig rood gekleurde rotsen om ons heen.
We hebben nog een tijdje naar de zonsondergang zitten kijken met onze buren, een stel uit Canada.
Heel gezellig maar toen de zon eenmaal onder was werd het te koud om buiten te blijven zitten.

Leuk weer om te lezen!!

William 2017-05-21 17:54:56

Mooi om te lezen en de foto's te zien.

Wil Korevaar 2017-05-21 20:21:13

Ziet er geweldig uit. Mooie foto's ook. Veel plezier.