Bear Lake en Soda Springs

Verenigde Staten, Garden City

Voor we op pad gingen vanmorgen zijn we nog even naar de markt in het dorp geweest waar allemaal kraampjes stonden met voedsel van eigen tuin en zelfgemaakte spullen.
We konden van alles proeven en er was zelfs een bandje aan het opbouwen.
Daar hebben we niet op gewacht want er stond vandaag een rit gepland door de bergen met een paar stops onderweg.
De berg die we over moesten om bij Bear Lake te komen was meteen de hoogste.
Er stond aan het begin een bord met de tekst "top of Utah" en zo leek het ook wel.
We hadden op het hoogste punt een prachtig uitzicht over Bear Lake maar het was er ook heel koud.
De temperatuurmeter in de auto gaf 3 graden aan dus waren we blij met de truien die we aan hadden.
De rit omlaag was prachtig met steeds opnieuw mooie vergezichten en met het dalen ging de temperatuur weer omhoog gelukkig.
De rit ging beneden verder langs het meer en zo kwamen we door allemaal kleine dorpjes.
Aan het begin van zo'n dorpje staat altijd het aantal inwoners op een bord vermeld en dat waren er steeds maar een paar honderd.
We reden de staat Utah uit en Idaho binnen en via het dorpje Paris met 962 inwoners kwamen we aan in Montpelier, we zaten in de hoek Franse namen blijkbaar.
Montpelier staat bekend om de bankoverval die er gepleegd was door Butch Cassidy op 13 augustus 1886.
Het kleine museum was gesloten maar buiten konden we lezen wat er zoal gebeurd was, niks bijzonders maar we wilden het even gezien hebben.
We stonden geparkeerd aan de doorgaande weg en voor ons stond een auto waar een antenne op stond.
En jawel hoor, hij was van een zendamateur en de mannen raakten heel gezellig aan de praat.
Ik zat heerlijk in de zon weer op te warmen op een van de vele bankjes die er stonden.
Bij het weggaan kregen we nog de waarschuwing mee uit te kijken voor overstekende herten.
Rond deze tijd komen ze naar de weg omdat er nog restanten van het strooizout in het asfalt zit en ze schijnen het zout van de weg af te likken.
En we hadden inderdaad twee herten die ineens de weg overstaken vlak voor de auto, toch iets om rekening mee te houden de komende dagen.
We namen nog een kleine omweg om naar Soda Springs te rijden.
Daar moest een geyser te zien zijn had ik gelezen op internet.
We hadden hem snel gevonden, keken waar de wind vandaan kwam en zijn veilig aan de andere kant gaan staan.
Volgens het bord was er ieder heel uur een uitbarsting en dat was ook zo.
Wel gecontroleerd want het kwam via een pijp omhoog maar was wel indrukwekkend van kracht en we waren blij dat we even gekeken hadden waar de wind vandaan kwam.
Van Soda Springs gingen we weer de bergen door, reden de staat Wyoming in en het was een prachtige rit maar halverwege begon het behoorlijk hard te regenen.
We kwamen met regen aan in Jackson, een erg toeristisch stadje aan de voet van de twee national parken waar we morgen heen gaan.
Het is een heel gezellig dorpje met heel veel motels, restaurants en winkeltjes.
Veel motels zijn volgeboekt maar dat komt omdat iedereen vanuit hier de parken door gaat trekken
Dit motel hadden we vanwege de grote drukte al vooraf vastgelegd zonder dat het te annuleren was.
Het ziet er verzorgd uit en blijkt net opgeknapt te zijn dus een prima plek om te overnachten.

Goedemorgen daar bij de beren. Kijk uit voor overstekende beren. Fijn dat jullie zoveel meemaken en zien. Heerlijk en nog maar de eerste week. Geniet verder

Fred en Jonnie 2018-05-13 15:35:11

Wat leuk om elke keer jullie reisverslag te lezen en wat een leuke en mooie foto’s. Jullie zijn een mooie reis aan het maken. 😃