Saguaro National Park en Tombstone

Verenigde Staten, Arizona

We waren vanmorgen al vroeg op pad vanwege de warmte maar dat viel achteraf mee, het lijkt wel of we er aan gewend raken.
Eerst zijn we de andere kant van het Saguaro Park gaan bekijken.
Het blijft mooi om zo tussen die enorme cactussen door te rijden.
Dit gebied valt onder de Sonora Desert en loopt door tot in Mexico.
De streek is hor droog maar ook weer vol met bloeiende planten.
Na het park zijn we de streek doorgetrokken en kwamen halverwege uit in Tombstone.
Een soort in stand gehouden cowboy stadje en wel leuk om even door heen te wandelen.
We hadden een route uitgestippeld niet ver van de Mexicaanse grens en dat was te merken.
We hadden twee keer grenscontrole, zo maar midden op een stuk weg reden we een soort fuik in.
Alle twee de keren hoefden we ons paspoort niet te laten zien.
Boven ons hing er ook constant een patrouille vliegtuig en heel veel auto's op de weg van de borderpatrol.
Het is ook een stuk niemandsland zo tegen de grens en voor ons gevoel keken we ook kilometers ver weg.
Het was in ieder geval een mooie rit!
Rond drie uur waren we weer bij ons motel, even lekker uitrusten met een kop koffie.
Vanavond zijn we nog even teruggegaan naar het cactuspark.
Het was 33 graden maar voelde heerlijk koel aan.
Het was lekker om daar te zitten en het langzaam donker te zien worden.
Het was er nog druk en we zaten met een groep ( wat later bleek Koreanen ) en dat was erg gezellig al konden we elkaar absoluut niet verstaan.
Er was een stel bij die op de foto gingen met een boeketje bloemen en wij dachten dat het een pas getrouwd stel was.
Maar dat bleek niet zo te zijn, de enige die wat woorden engels sprak kon ons duidelijk maken dat iemand van de groep het boeketje had gemaakt en dat toen iedereen er mee op de foto ging.
Het eindigde er mee dat ik het boeketje kreeg en mee naar huis moest nemen!
Maar gezellig was het wel en er zijn veel foto's van ons genomen dus zullen er wel een paar mensen in Korea zijn die ons in hun foto collectie hebben.

Wat een mooie reis, bedankt voor de foto's.

Wil Korevaar 2017-06-01 11:01:48

Die vogel boven op die cactus en dan dat bordje van pas op de hond hij heeft een pistool en weigert zijn medicijnen in te nemen. Hilarisch. Oog voor detail 👍

Wijnie 2017-06-01 11:02:01

Mooi en imposant hoor die cactussen.