Death Valley

Verenigde Staten, Clark County

Toen we vanmorgen Death Valley in reden voelde het nog lekker fris aan en ook al werd het nog best warm, het was heerlijk weer vandaag.
Eerst zijn we het bordje Ghost Town gevolgd en kwamen uit bij een huis wat vol stond met oude spullen van vroeger.
Hier hadden ooit zo'n 300 mensen gewoond en de geschiedenis was te lezen in dit enige overgebleven huis.
Een vrijwilligster kon ons uitleggen hoe er toen geleefd werd maar hoe je daar kunt wonen in de zomer met temperaturen tot wel 50 graden is ons nog steeds een raadsel.
Op het veld ervoor was een soort camping en hoe toevallig, daar stond ook een zendamateur tussen dus ook daar even een praatje mee gemaakt
Na deze korte stop reden we dan echt het park in.
Het was er gezellig druk, onderweg stonden er kraampjes met oude ambachten en we kwamen ook een groep mensen tegen die met huifkarren door het park trokken, allemaal ouderwets gekleed.
Dat was heel leuk om te zien en ze pasten perfect in de omgeving vonden wij.
We zijn de zandduinen ingegaan, hebben op het zout gelopen en ook langs de prachtige gekleurde rotsen gereden.
We zijn op ons gemak het park doorgegaan en tot slot ook nog de berg opgereden naar Dantes View waar we van bovenaf een mooi overzicht hadden van de zoutvlakte onder ons.
En na deze rust gingen we op weg naar Las Vegas waar we de komende drie nachten slapen.
Het is altijd weer een hele overgang van het stille Death Valley naar de drukte van de stad.
We komen in het donker aan, we moeten er nog aan wennen dat de zon zo vroeg ondergaat in deze tijd.
Het was een lange en vermoeiende dag dus we gaan alleen nog even een hapje eten en dan lekker uitrusten.

We genieten weer van jullie verhalen en foto,s. Hele fijne vakantie!!

Dennis en Marieke 2019-11-09 07:46:23

Wat een mooie foto's. Geen last van files gehad. Veel plezier.

Teuny 2019-11-09 07:54:26

Wat mooi en wat een ruimte,veel plezier hoor

A de Jager 2019-11-09 10:11:13

Wat een gezellig verslag. Fijne dagen in LasVegas.

Wil Korevaar. 2019-11-09 13:31:11

Zo weer terug van 1 week zonnebloem en eerst jullie verslagen gelezen. Fijne voortzetting πŸ˜ŽπŸ’‹

Wijnie 2019-11-09 14:16:09

πŸ€πŸ’΅πŸ€πŸ’ΈπŸ€πŸ’°πŸ€veel plezier & geluk in Vegas.