Op weg naar Chula Vista

Verenigde Staten, Coronado

We hadden vanmorgen geen haast om weg te gaan want we kregen er weer een uurtje bij vandaag.
Zo konden we nog even op een goede tijd met de kids praten en dat was weer heel erg leuk.
Onze laatste lange rit van deze vakantie was er één van even doorbijten.
Het was 300 km rijden en heel erg saai, alleen het stuk door de bergen was mooi.
Net voorbij Yuma reden we de staat Californië weer binnen en sprong de tijd terug op het klokje in de auto.
Wat ook veranderde waren de benzineprijzen, die gingen bijna twee dollar per gallon omhoog, Californië is een van de duurste staten qua levensonderhoud.
Onderweg zijn we bij een groot winkelcentrum gestopt.
Daar zat de kerstman al klaar om met de kinderen op de foto te gaan al stonden ze nog niet in de rij voor hem.
Voor ons was het wel even een leuke onderbreking van de reis.
We kregen ook weer te maken met een grenscontrole.
We werden als buitenlanders naar de mannen aan de zijkant gestuurd maar daar waren ze niet onder de indruk van ons.
Men keek eens in de auto, we kregen een brede lach en er werd ons heel vriendelijk een fijne tijd gewenst in Amerika, de paspoorten hoefden ze niet te zien.
We slapen in Chula Vista wat een voorstad van San Diego is en we blijven hier drie nachten.
We waren best vroeg bij het motel en onze kamer was gelukkig al klaar dus we konden meteen uitladen.
Daarna zijn we doorgereden naar Coronado Island waar je een prachtig uitzicht hebt over San Diego.
De Amerikanen vieren dit weekend dat thanksgiving er aan komt met een drie dagen durend optreden van bands aan de rand van de stad, we konden ze over het water heen horen.
Aan de andere kant van het eiland zijn we gaan kijken naar de zonsondergang die al om kwart voor vijf was.
Het was schitterend om te zien en een half uur later was het donker en meteen heel koud ook, dan merk je toch dat we al laat in de tijd zitten.

Ik heb weer genoten van alles verslag foto's. Fijne reis.

Teuny 2019-11-23 12:53:01

Het was weer genieten van het reisverslag en de foto's. Wat een mooie foto van de zonsondergang met de helicopter. GR en tot morgen.