Via de Hoover Dam naar Las Vegas

Verenigde Staten, Kingman

Vanmorgen gingen we op pad voor al weer de laatste rit van deze vakantie.
Het ging een warme dag worden, dat was wel zeker.
Onderweg passeerden we de staatsgrens en zo waren we weer terug in Nevada.
We kwamen de Hoover Dam over en we namen de bypass om zo bij de dam te kunnen gaan kijken.
Eerst moesten we langs een controle post, sinds een paar jaar kun je niet zo maar meer de dam oprijden.
Het was inmiddels bijna 44 graden volgens onze meter in de auto en het voelde aan of er een warme fohn over ons heen stond te blazen.
Te warm voor een wandeling maar wel leuk om toch even de oude weg over de dam te rijden en vanaf de berg er op neer te kijken.
René had nog een leuk gesprek met één van de medewerkers van de dam.
Die kon ons vertellen waarom er zo weinig water stond in verhouding tot een aantal jaren geleden.
Het schijnt dat het water op zijn weg naar de dam door veel landerijen wordt gebruikt zodat er minder aan komt dan vroeger.
Halverwege de middag waren we weer terug in Las Vegas, onze laatste stop.
Hier blijven we nog twee nachten voor we weer terugvliegen.
Een heel verschil in temperatuur met twee weken geleden.
Toen was het lekker fris en moesten we een vest aan buiten.
Vanmiddag toen we hier aan kwamen was het 40 graden en het schijnt de komende dagen nog warmer te worden.
We slapen in hetzelfde motel als twee weken geleden en de airco stond al aan op onze kamer dus het is hier goed uit te houden.
En wat doe je als het te warm is om buiten te zijn?
Dan ga je shoppen en dat kan hier in Las Vegas zoals bijna nergens anders.
Eerst nog even terug naar de Samsonite winkel naast ons motel.
De rits van een van de koffers gaat niet zo heel erg soepel.
Ze herkenden ons meteen en onze oude koffers hadden ze nog een week bewaard zodat alle medewerkers ze konden zien, zo bijzonder vond de verkoopster ze.
Maar dat kwam door haar leeftijd denken wij, de koffers waren misschien wel ouder dan zij zelf.
We konden de koffer zonder problemen omruilen, inmiddels was hij weer op de oude prijs, 340 dollar!
Waarschijnlijk hadden we ze nooit gekocht voor die prijs dus hadden we gewoon veel geluk twee weken geleden en hebben we nu erg luxe koffers.
En toen verder naar de Fashion Mall op de Strip, nog wat cadeautjes scoren, even wat eten en verder gewoon genieten van wat je allemaal ziet.
Pas toen we na een paar uur weer buiten kwamen wisten we weer hoe warm het was.
Morgen eerst uitslapen en dan lekker nog een dag om rond te kijken.

Het zit er bijna weer op. Las Vegas is dan prima om te eindigen.

Wijnie 2017-06-04 08:12:07

Erg leuk om jullie weer te volgen. Geniet van de laatste uurtjes en goede reis terug!

Mary 2017-06-04 10:37:34

Oef wat warm is het daar, ben benieuwd hoe wij dat straks gaan ervaren?! En de reis zit er alweer bijna op, wat is dat snel gegaan! Goede reis terug!

Fam.Stuij 2017-06-04 10:47:51

Met plezier jullie reis gevolgd! Indrukwekkend volgens mij! Nog een leuke dag in Vegas en een goede terugvlucht!

Arja 2017-06-04 16:42:30

Heel erg leuk om het zo te volgen, nog veel plezier en een goede vlucht terug!