Op weg naar Estes Park

Verenigde Staten, Cheyenne

Vannacht is het weer omgeslagen en de voorspellingen zijn niet best!
Gisteravond liepen we nog heerlijk in het zonnetje naar het dorp maar het weer kan hier met een paar uur omslaan.
Het regende dan ook enorm hard toen we vertrokken en volgens de radio moesten we de borden langs de weg goed in de gaten houden.
Er werden gelukkig geen wegen afgesloten, wel moesten we de cruise control uitzetten om beter te kunnen reageren op waterstromen op de weg.
Gelukkig reden we van het slechte weer af en gingen richting Cheyenne om te winkelen, dit is een van de weinige grote steden waar we langs kwamen in deze streek.
Het blijft bijzonder dat je in een winkel alleen maar modeltreintjes ziet rijden, niet voor de verkoop maar om te promoten dat het zo'n leuke hobby is.
Ook blijft het apart om een dierenwinkel te zien met kleine hondjes in de etalage voor de verkoop.
Of dat je een cupcake aangeboden krijgt om alle soldaten te eren die ooit hebben gevochten in een oorlog.
Ook voor Sten hebben we nog boodschappen gedaan n.l. 1 Kilo Caramel M&M's gekocht. Een smaak die in Nederland niet te koop is.
In het winkelcentrum kwamen we zelfs de hamburgketen ( Five Guys ) tegen waar de Rene's in Belfast ook hadden gegeten en waar ze nog echte hamburgers serveren die met de hand gemaakt worden.
Daar krijg je bij de hamburgers bakjes gezouten pelpinda's wat heel herkenbaar is voor deze keten.
We vermaken ons prima en vonden gelukkig ook nog een Starbucks voor lekkere koffie, ze zijn hier zeldzaam.
En dan vervolgen we onze weg en zijn benieuwd hoe we in Estes Park gaan komen.
Op internet hadden we al gelezen dat ze wegen hadden afgesloten om alle schade van de winter te kunnen repareren.
Voor ons viel het gelukkig mee, we moesten een keer een afslag overslaan maar konden via de volgende toch weer de goede richting uit.
Estes Park is heel toeristisch met enorm veel motels en wij sliepen in de Discovery Lodge en kregen een kamer met balkon met uitzicht op een klein meertje en de bergen natuurlijk.
Inmiddels was het droog maar wel heel koud!
Gelukkig had dit motel een hele gezellige ruimte waar je kon zitten en warme chocomel mocht pakken wat met deze temperatuur erg lekker smaakte.

weer mooie foto's, hier is het 24 graden.