Palm Springs en Joshua Tree National Park

Verenigde Staten, Yucca Valley

We waren vanwege het tijdverschil vroeg wakker vanmorgen, half zes !!
Eerst zijn we maar lekker uitgebreid gaan ontbijten, belgische wafels, warme eitjes, yoghurtjes, fruit, het was er allemaal.
Toen nog de koffers herschikken en uitzoeken wat er in de auto kon blijven de rest van de reis.
Het weer was vandaag moeilijk in te schatten, het was nog koel toen we vertrokken maar gaandeweg werd het warmer.
Palm Springs was onze eerste stop, door heel de stad vind je kunstwerken van alle soorten en dat maakt het extra leuk om doorheen te wandelen.
Wij zijn in het centrum gebleven, er was genoeg te zien en het was behoorlijk warm.
Vanaf Palm Springs wilden we verder rijden naar Joshua Tree Park maar dat lukte niet doordat er een weg was afgesloten en we niet meer op de hoofdweg konden komen.
Dat snapt een tomtom natuurlijk niet en om geen rondjes te blijven rijden besloten we om te keren en terug te gaan zover dat de tomtom ons andere opties kon geven en dat lukte.
Onderweg was het prachtig om te zien hoe de woestijn in bloei stond, werkelijk een zee van gele bloemen, zover als je kon kijken.
Onze amerikaanse buurman in het vliegtuig had al verteld dat ze na heel veel droge winters nu een natte winter hadden gehad en daardoor waren er zoveel bloemen.
Vroeg in de middag kwamen we bij het park aan en we waren zeker niet alleen.
We hadden een lange rij auto's voor ons bij de ingang.
Ze hadden wel een snelle baan die je kon gebruiken als je al een parkenpas had maar wij moesten die nog kopen en blijkbaar veel mensen voor ons ook.
In het park viel het erg mee met de drukte alleen waren alle kampeerplekken bezet.
Er viel veel moois te zien, de bomen stonden prachtig in bloei.
Bij alle uitkijkpunten waren korte en lange wandelroutes maar allemaal even mooi.
Er stond een harde wind wat lekker verkoelend was maar bij uitkijkpunten op de berg was het weer koud.
We slapen vannacht in Yucca Valley.

Wat een prachtige plaatjes geweldig. Super leuk om mee te beleven👍 Ik was alleen te laat Rene voor de koffie op het bankje.😄☕️. Geniet van al het moois. Groetjes weer van H & M.

Henk en Marry de Kat 2023-04-19 06:24:08

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. En mooie foto’s weer.

Mada 2023-04-19 07:50:45

Wat een overweldigende andere natuur dan die wij hier kennen. Super om dit zo via jullie te zien, jullie zien er ontspannen uit. Geniet maar lekker. Groetjes Peter en Monique

Monique en Peter 2023-04-19 08:06:35

Mooie start van jullie vakantie. Mooie foto’s. Prachtige ervaring!

Jonnie en Fred 2023-04-19 08:13:43

Mooie omgeving. geniet er van

Arjan en Tineke 2023-04-19 08:24:51

Mooie foto's zeg

Arie de Jager 2023-04-19 08:46:38

Wat prachtig die natuur!! En wat een leuk schattig plaatsje zeg. Heel veel plezier en fijne vakantie 😃

Dennis en Marieke 2023-04-19 09:10:38

Blijft een bijzonder land hé, weer mooie plaatjes.

JW&C 2023-04-19 09:34:05

Mooie foto's en fijne voortzetting van jullie reis