Albuquerque

Verenigde Staten, Albuquerque

Na een verblijf van twee nachten in Santa Fe trokken we vanmorgen weer verder.
We doorkruisen New Mexico in een rechte lijn naar het zuiden.
Maar eerst gaan we nog naar Albuquerque.
Het was nog vroeg en heerlijk rustig in de stad.
We zijn eerst naar het Albuquerque Art & History Museum geweest.
Ze hadden een hele mooie mix van geschiedenis en kunst bij elkaar.
René was vooral geïnteresseerd in de geschiedenis en ik vond de kunst heel mooi.
Naast het museum lag Old Town en daar zijn we ook nog even doorheen gewandeld.
Ik heb nog een klein kleedje gekocht in de vrolijke kleuren die je hier zo veel ziet.
Het krijgt vast wel een mooi plekje in ons nieuwe appartement straks.
En toen op weg naar het zuiden. Het eerste stuk, zo'n 100 km ging over de grote weg.
Daarna ging de route over naar een lokale weg en weer moesten we zo'n 100 km rechtdoor.
We zagen maar een paar grote steden onderweg, verder alleen maar hele kleine dorpjes.
Links van ons de bergen en rechts het land van de White Sands Missle Range, een eindeloos lege vlakte zover het oog kon zien.
Op de kaart lazen we dat hier op 16 juli 1945 een atoombom was geëxplodeerd, de eerste ter wereld.
Ook was hier ooit een spaceshuttle geland.
We slapen vannacht in Alamogordo, een middelgrote stad aan de onderkant van New Mexico.