City of Rocks State Park & Saguaro National Park

Verenigde Staten, Tucson

Vanmorgen zijn we naar City of Rocks State Park geweest in Faywood.
Ik had op internet gelezen dat het de moeite waard was om naar toe te rijden.
Uit de verte zagen we al heel aparte rotsen die blijkbaar vroeger zijn ontstaan na een vulkaanuitbarsting.
Het was een klein staatspark en we werden heel leuk te woord gestaan.
Tussen de rotsen kon je kamperen, je mocht zelf je plekje uitzoeken en dan stond je op een schitterend stukje natuur.
Wij zijn er doorheen gewandeld en genoten nog even van een stralende zon.
Gisteren werd op het nieuws gewaarschuwd dat er heel slecht weer aankwam in het zuiden van Arizona en daar moesten wij nu juist naar toe.
Ook in het park werden we nog gewaarschuwd om vooral niet te laat te gaan rijden.
Na ons bezoek aan het park zijn we nog maar even gaan tanken en zo begonnen we aan een redelijk lange rit.
Halverwege passeerden we de staatsgrens en reden Arizona binnen en al gauw kwamen er donkere wolken op ons af.
Het begon zo hard te regenen dat we niks meer zagen en probeerden de achterlichten van de auto voor ons te volgen.
Boven de weg lazen we de tekst dat het glad kon zijn en dat dit tot vrijdagmiddag kon duren.
Wij moesten naar Tucson en daar scheen een waterig zonnetje, dat viel niet tegen.
Omdat we redelijk vroeg waren reden we nog even naar het Saguaro National Park aan de oostkant van de stad om even naar de cactussen te kijken.
Ook stopten we nog even langs de weg om te kijken naar de vliegtuigen die daar geparkeerd stonden.
Hier in Tucson is de grootste opslag van Amerika van vliegtuigen die niet meer gebruikt worden.
Zover we konden kijken stonden er vliegtuigen, heel indrukwekkend om te zien.
Net voor het donker werd kwamen we bij het motel aan en we checken in voor twee nachten.

wat een mooie foto's weer

A de Jager 2019-11-20 08:09:54

Prachtig zeg.

Mada 2019-11-20 08:49:13

Wow wat een giga 🌵 waar René bij staat !!

Dennis van de Giessen 2019-11-20 09:25:37

Mijn cactussen doen het niet zo mooi. Maar wat een prachtig natuurgebied. Die regenbui was wel eng denk ik.

Teuny 2019-11-20 10:17:46

Zo'n stekkie van die gele wil ik wel hebben, wat een mooi park. Jullie genieten met volle teugen van zo'n mooie reis. T'is te hopen dat het droog blijft en jullie de volgende dag weer iets leuk kunnen doen, we zien het morgen, groetjes.