Tennesssee

Verenigde Staten, Cookeville

We rijden weg met een zonnetje maar als we de bergen doortrekken begint het te regenen.
We gaan de Great Smoky Mountains over en komen zo in de volgende staat: Tennessee.
En hier schijnt weer de zon en is het erg warm, we halen net de 30 graden niet.
Eerst stoppen we bij het Visitor Center en halen een kaart van deze omgeving want we willen binnendoor gaan rijden en dan moet er ouderwets kaart gelezen worden.
Als we in Pigeon Forge aankomen begrijpen we dat hier ook Dollywood is ( het park van Dolly Parton )
De stad zelf is een verzameling van pretparken en kermissen bij elkaar en ruw geschat heeft het de oppervlakte van heel Sliedrecht.
We hebben ook nog niet eerder zoveel motels op een rij gezien.
Erg leuk maar je zal maar met je motel naast een kermis zitten en die kans is hier erg groot.
We rijden er dwars doorheen om verder te gaan richting Cookeville, onze eindbestemming voor vandaag.
Best een flinke rit, we steken Tennessee dwars over en we hebben het landschap zien veranderen van bergachtig naar een beetje heuvelachtig.
Ook leuk om doorheen te rijden en als we in Cookeville aankomen is de tijd weer een uur terug gegaan.
We zitten nu weer met een tijdverschil van 7 uur met Nederland.