Sedona

Verenigde Staten, Flagstaff

We reden wat later weg vanmorgen vanwege de race.
René wilde die graag zien dus hij moest vroeg zijn bed uit (4 uur !) en is daarna nog wel even gaan slapen natuurlijk.
Onze eerste stop was in het plaatsje Winslow, bekend geworden door het nummer "Take it easy" van de Eagles waar ze in het 2e couplet zingen
"I'm standing on a corner in Winslow Arizona".
Dus vandaar die foto van René op de hoek van de straat in Winslow.
De rest van de dag waren we in Sedona, een prachtige plaats met rondom bergen.
Het was er enorm druk dus alleen een parkeerplek vinden was al een kunst.
We zagen dat er iemand wegging en stonden te wachten om in te parkeren komt er opeens een auto van de andere kant die dacht even voor te gaan, ik heb René zelden zo snel een parkeervak in zien rijden haha.
We hebben van alles gedaan, gewinkeld in een prachtig winkelcentrum waarvan we de naam niet kunnen uitspreken, een kerk bezocht die in een rots gebouwd is en daar helemaal in op lijkt te gaan, lekker in de schaduw op een terrasje gezeten.
De hele dag probeerden we zoveel mogelijk uit de zon te blijven want het was erg warm 31 graden.
Eind van de middag kwamen we in Flagstaff aan, hier blijven we 2 nachten.
René ging wat later nog even terug naar buiten om wat uit de auto halen en raakte aan de praat met een groep mannen die aan het barbecueën waren.
Ik moest er ook bijkomen want we moesten hun tortillas proeven, nou die waren zeker héél erg lekker.
Zo zaten we onverwacht te eten met een groep volslagen vreemden, super leuk om even bij deze Amerikanen te zitten en met ze te praten, geweldig ook om te zien hoe ze onderling met elkaar omgingen, zo gemoedelijk allemaal.
De mannen vertelden dat ze hier werkten aan de spoorlijn en hoopten over 2 weken klaar te zijn.
Ze kwamen uit New Mexico, Missouri en Texas, te ver om in het weekend naar huis te kunnen rijden en maken lange uren, gemiddeld 12 uur per dag.
Als we dat dan weer horen is het in Nederland zo slecht nog niet.

Wat een mooie ervaring weer.

Mada 2023-05-01 07:28:06

Leuk, ik heb dat met het nummer Route 66, Bastow, Winslow, ect zie ik ook bij jullie voorbij komen! Goede reis verder, de laatste etappe alweer!

Mary 2023-05-01 07:28:39

Gallup New Mexico 🎶

Mary 2023-05-01 07:59:47

Lekker eten zo onverwachts. Dat zijn unieke momenten. Prachtige route!

Jonnie en Fred 2023-05-01 08:37:55

Dat was zeker een mooie dag,leuk dat het anders is wat je verwacht,lekker eten en praten met vreemden,dus jullie maken genoeg mee.

Mary kooken 2023-05-01 12:04:04

Goede morgen samen Ziet er weer perfect uit. Wat leuk dat jullie zo met regelmaat contact hebben met mensen daar. Rene ik wist niet dat jij daar een restaurant had. Weer wat geleerd. En die beste man van steen zei niet veel terug zeker. Moet voor jou erg frustrerend geweest zijn. Bedankt weer voor het leuke verhaal en de groetjes. Henk en Marry.

Henk en Marry de Kat 2023-05-01 13:22:26

Altijd al gedacht dat je stiekem ergens wat achter de hand had🤔 Je komt er in iedergeval nu eerlijk mee voor de dag😁 Leuk hoor die ontmoetingen met vreemde mensen en het levert ook nog wat op, mooi meegenomen! Het doet me deugd dat je op zondag ook nog een kerk bezoekt😉 Groetjes weer JPenS