Montezuma Castle National Monument en Sedona

Verenigde Staten, Camp Verde

Vanmorgen vertrokken we redelijk vroeg want we hadden best een lange rit voor de boeg.
We gingen weer richting het noorden, de bergen over.
Deze keer gingen we zo steil omhoog dat de borden langs de weg aangaven dat we de airco in de auto moesten uitzetten tijdens het klimmen.
Maar mooi was het wel al die vergezichten.
Na de koffiestop besloten we de middagpauze te houden in Montezuma Castle National Monument.
Een klein park waar we langs kwamen en meteen even konden rondwandelen.
Het was er erg warm dus we liepen van schaduw naar schaduw maar wel leuk om er even te zijn.
Daarna verder naar Jerome, een klein plaatsje wat bekend stond als spookstadje.
In de loop der tijd zijn hier veel kunstenaars neergestreken en dat was te zien.
Het was een dorpje met een paar heel oude winkeltjes waar veel kunstwerken verkocht werden.
Leuk om even door de straatjes te lopen.
En daarna verder naar Sedona, ons eindpunt voor vandaag.
Al snel na Jerome kwamen de rode rotsen in zicht, het is hier een prachtige omgeving.
Ons motel staat op een mooie plek en we hebben vanaf de kamer een mooi uitzicht op de rotsen dus lekker genieten op het balkon van de zonsondergang.
We hebben gewacht tot de zon onder ging, een prachtig gezicht zoals de rotsen donkerrood kleurden.
Daarna zijn we heerlijk op ons gemak in het dorp gaan eten, de temperatuur is nu lekker dus heerlijk om nog even rond te lopen.

Geweldig die mooie rode rotsen van Sedona. Over 1,5 maand hopen we daar ook te rijden. Jullie veel plezier verder

Fam.Stuij 2017-06-02 07:52:29

Wat een mooie reis, en foto's. Geniet er van.